شورلت کوروت C8  (Chevrolet Corvette C8) یکی از زیباترین خودروهای سوپر اسپرت است که بخاطر قرار گرفتن موتور در وسط جنجال زیادی به پا کرد. البته قدرت این خودرو بر هیچ کسی پوشیده نیست ولی با مقایسه این خودرو با لامبورگینی شما به قدرت تمام عیار آن پی خواهید برد.

مقایسه شتاب و قدرت شورلت کوروت C8  و لامبورگینی اوراکان

موتور هر دو از خودرو از هوای طبیعی استفاده می کند. موتور 6.2 لیتری V8 با 490 اسب بخار و 630 نیوتن متر گشتاور ، قلب تپنده شورلت است ولی سیستم اگزوز پرفورمنس باعث جابجایی این اعداد به 495 اسب بخار و 637 نیوتن متر گشتاور می شود. شما با جعبه دنده هشت سرعته تمام اتوماتیک دو کلاچه و دیفرانسیل الکترونیکی که چرخ های عقب را به حرکت وا می دارد می توانید در مدت محدودی به شتاب 0 تا 100 دست پیدا کنید.

موتور 5.2 لیتری V10 با 610 اسب بخار، دور موتور را به 8000 دور در دقیقه یا 6450 دور در دقیقه که نهایت اوج است می رساند و می تواند 600 نیوتن متر گشتاور را با 6500 دور در دقیقه تولید می کند که قدرت و سرعت بالای لامبورگینی اوراکان را نشان می دهد. حداکثر گشتاور کوروت ، 5150 دور در دقیقه است. هر دو محور جلو و عقب قدرت حرکتی خود را از یک گیربکس 7 سرعته دنده اتوماتیک دو کلاچه تغذیه می کنند.

بررسی لامبورگینی هوراکان و شورلت کوروت
بررسی لامبورگینی هوراکان و شورلت کوروت

سرعت نرم و روان شورلت کوروت

شورلت کوروت در مدت 2.8 ثانیه به شتاب 96 کیلومتر بر ساعت دست می یابد که با شتاب لامبورگینی اوراکان برابری می کند. حداکثر سرعت شورلت کوروت 310 کیلومتر بر ساعت و لامبورگینی اوراکان 325 کیلومتر بر ساعت است. البته مسابقه سرعت بین دو خودرو برگزار نشده و برتری سرعت لامبورگینی اوراکان بر شورلت کوروت محرز نشده است.

شورلت کوروت C8 می تواند بدون اتکاء به محور عقب خود می تواند با سرعت یکسانی با لامبورگینی حرکت کند و قیمت ارزان تر، باعث برتری آن به لامبورگینی اوراکان شده است. در لامبورگینی اوراکان، دو محور کار می کنند و به همین سرعت این خودرو نسبت به شورلت کوروت اثبات شده است.

تا به حال برای لامبورگینی اوراکان و شورولت کوروت مسابقه ای برگزار نشده است
تا به حال برای لامبورگینی اوراکان و شورولت کوروت مسابقه ای برگزار نشده است

هندلینگ و ویژگی های خودروها

شما از شورلت کوروت می توانید برای کارهای روزمره خود استفاده کنید. سیستم تعلیق تطبیقی موجب شده که این خودرو بتواند از تمامی دست اندازهای خیابان ها به راحتی عبور کند در حالی که در لامبورگینی سیستم تعلیقی سفت به کار گرفته شده و این ویژگی موجب شده که راننده وجود دست اندازها را در خیابان احساس کند. چسبندگی لامبورگینی هوراکان به سطح جاده باعث شده که رانندگی با این خودرو لذت بخش بوده و پایداری بیشتری دارد. موتور در لامبورگینی نزدیک به محور جلو قرار داده شده و غرش موتور را می توان هنگام رانندگی متوجه شد.