بنتلی بنتایگا SUV (Bentley Bentayga SUV)، به قدری لوکس و زیبا است که چشم هر عابر پیاده ای را متعجب می کند و در این خودروی انگلیسی، از سه موتور استفاده شده و در ضمن فضای کافی برای بار هم لحاظ شده و طراحی داخل خودرو بی نظیر است و راحتی سرنشینان تامین شده و فقط رولز لویس کولینان SUV در این مورد بهتر است.

شناخت خودرو بنتلی بنتایگا SUV

جلو پنجره و چراغ های جلو و عقب تغییر کرده تا این مدل خودرو نسبت به سایر مدل های تولیدی کارخانه متفاوت تر ظاهر شود. برخی مشخصات ظاهری سایر مدل های این کارخانه در این مدل به کار گرفته شده است. صفحه نمایش 10.9 اینچی، برای سرگرمی سرنشینان مدنظر گرفته شده است. سیستم شارژ بی سیم نیز موجب رهایی از کابل ها و سیم های مزاحم می شود. امکان اتصال گوشی های آیفون نیز به سیستم خودرو با سیستم بلتوث وجود دارد و می توان فایل ها را مبادله کرد.

در این مدل بنتلی از موتور V8 استفاده شده و حتی اگر موتور W12 نیز به کار گرفته شود، حداکثر سرعت خودرو بیشتر خواهد شد. قیمت این موتور در مقایسه با V8 بسیار بیشتر بوده و این مدل هشت سیلندری است.

بنتلی بنتایگا با سه موتور
بنتلی بنتایگا با سه موتور

موتور، قوه محرکه و عملکرد بنتلی بنتایگا SUV

کارخانه از موتور و پیشرانه متعدد و متنوعی در این خودرو استفاده کرده و موتور V6  بنتلی بنتایگاSUV می تواند 443 اسب بخار را ایجاد کند که اندازه آن نیز 3.6 لیتری است. قدرت 542 اسب بخار نیز از آن موتور V8 بوده و خودرو می تواند در مدت 3.8 ثانیه به سرعت 60 مایل در ساعت دست یابد.

قدرت موتورW12 در بنتلی بنتایگا

زمانی که از موتور W12 استفاده می شود میزان قدرت اسب بخار به 626 می رسد و خودرو می تواند در 3.6 ثانیه به شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت دست یابد. این موتور در مقایسه با V8 قدرتمندتر بوده و شتاب خودرو نیز بیشتر خواهد بود. حداکثر سرعت این خودرو 190 مایل بر ساعت است. البته لامبورگینی اوروس نسبت به این مدل خودرو سریع تر است. گیربکس خودرو اتوماتیک و هشت دنده بوده و پیشرانه آن 4WD است.

بنتلی بنتایگا SUV  با مصرف سوخت پایین
بنتلی بنتایگا SUV با مصرف سوخت پایین

مصرف سوخت بنتایگا SUV

شرکت بنتلی یکی از زیر مجموعه های فولکس واگن است. میزان مصرف خودرو در موتور V6 و V8 عالی است و در داخل شهر و بزرگراه در حد قابل توجهی در مصرف سوخت صرفه جویی می کند. ولی مصرف خودرو در موتور W12 کم خواهد بود. این خودرو علی رغم این که به لحاظ اندازه بزرگ است ولی مصرف سوخت پایینی دارد.