گروه استلانتیس (Stellantis) ، حاصل ادغام دو گروه خودروسازی فیات کرایسلر و پژو است و در سال 2021 تاسیس شد تا خودروسازی با جنبه های بهتری ادامه داشته باشد.

در ضمن محیط زیست نیز حفظ شده و نیازهای مشتریان به بهترین شکل ممکن برطرف شود. معنی لغوی استانلاتیس ستاره های درخشان بوده و مشخص است که دو برند فیات کرایسلر و پژو با همسویی در یک جهت سعی و تلاش می کنند که خودروهای با کیفیتی را تولید کنند.

لوگو استلانتیس
لوگوی گروه خودروسازی استلانتیس

تولید خودروهای برقی

تولید خودروهای برقی، توسعه بخش صوتی و تصویری خودروها ، قابلیت کنترل از راه دور، خدمات ذخیره ابری و نوآوری های نرم افزاری با این ادغام محقق خواهد شد. خودروهای تولیدی جدید با شرایط بهتری تولید خواهند شد.

هدف فروش 8 میلیون خودرو در سراسر جهان است و 400 هزار کارمند در دفتر مرکزی و سایر شعبات شرکت مشغول به کار خواهند شد.

البته خودروهای تولیدی این شرکت به همه کشورهای جهان ارسال خواهد شد تا این که در همه کشورهای جهان خودروهای تولیدی این گروه صنعتی در سراسر جهان به فروش برسد.

شرکت پژو بازوی دیگر گروه استانلاتیس

این برند هر ساله، خودروهای خود را در اروپا، آفریقا و چین عرضه می کند که فروش عالی دارد و البته مدل های این برند در بازار آمریکا نیز تا به حال فروش خوبی داشته است.

برندهای معروف خودرو در گروه استانلاتیس

در این گروه و غول بزرگ جهانی خودرو می توان برندهایی مانند فیات، پژو، سیتروئن، جیپ، کرایسلر، آلفارومئو، مازراتی، طراحی و تولید خواهند شد.

ارزش این برند جدید در حدود 38 میلیارد دلار برآورد شده و شرکت دانگ فنگ چین، 4.5 درصد از سهام این غول خودروسازی را دارا است.

لوگو گروه خودروسازی استلانتیس

لوگو این گروه جدید خودروسازی در دو زمینه با زمینه آبی و نوشته های سفید و برعکس طراحی شده و به زودی این لوگو در میان سایر لوگوهای خودروسازی قرار خواهد گرفت.

لوگو گروه خودروسازی اسلانتیس
لوگوی گروه استلانتیس

خودروی برقی فیات دوکاتو

اولین خودروی برقی این گروه یک ون برقی فیات است که تمامی اجزا و بخش های خودرو در ایتالیا طراحی و تولید شده است.

در شهر تورین ایتالیا، موتور برقی این خودرو طراحی و تولید شده است. البته تولید خودرو این گروه بزرگ به این ون برقی منتهی نخواهد شد و خودروهای قدرتمندتر و سریع تری با انرژی الکتریکی طراحی و تولید خواهد شد.

گروه استلانتیس، با ادغام دو گروه خودروسازی فیات کرایسلر و پژو شکل گرفت تا خودروهای با مصرف بهینه تولید کند.

بسیاری از شرکت های خودروسازی جهان بر این باور هستند که ادغام این دو گروه خودروسازی می تواند به نفع سایر تولیدکنندگان و مشتریان خودرو باشد و این ادغام را خوش یمن می دانند.