مروری بر تویوتا میرای مدل 2021

تویوتا میرای مدل 2021 (Toyota Mirai 202) با سوخت هیدروژنی کار می کند.  موتور رقبای این خودرو شامل هوندا کلاریتی و هیوندا نکسو نیز به گونه ای ساخته شده که برق موتور را با واکنش های شیمیایی آب و هیدروژن فراهم می کند. از لوله اگزوز تویوتا میرای مدل 2021 بخار آب خارج می شود. بر خلاف بقیه ماشین های برقی، آب که سوخت این خودرو محسوب می شود در مدت چند ثانیه به راحتی فراهم می شود. البته این خودرو هنوز به ایران وارد نشده است. رانندگی با این خودرو راحت بوده و تمامی رانندگان خودروهای بنزینی و الکتریکی می توانند آن را هدایت کنند.

تغییرات تویوتا میرای 2021

نسل دوم این خودرو با کامل ترین امکانات عرضه شده و در طراحی خارجی این خودرو تغییرات زیادی صورت گرفته است. نزدیک ترین مدل به تویوتا میرای، تویوتا پریوس است. این مدل تویوتا شبیه لکسوس ساخته شده و نسبت به لکسوس GS بزرگتر ساخته شده است. تغییر فقط به بدنه خارجی ختم نمی شود بلکه در سیستم سوخت رسانی خودرو نیز تغییرات زیادی صورت گرفته و موتور در عقب خودرو کار گذاشته شده و تویوتا میرای مدل 2021 می تواند تا 402 مایل مسافت را بپیماید.

تویوتا میرای
تویوتا میرای

شناخت خودرو تویوتا میرای 2021

تویوتا میرای مدل 2021 در دو مدل استاندارد و Limited عرضه شده و از امکانات مدل استاندارد می توان به صندلی های گرم شونده و قابل تنظیم برقی، ورود و جرقه زنی بدون کلید، روکش چرم مصنوعی و صفحه نمایش لمسی سرگرمی 12.3 اینچ اشاره کرد.

در کشورهایی که این خودرو را وارد کرده اند جایگاه سوخت احداث شده و همچنین اجاره خودرو در این کشورها تا 21 روز رایگان است.

موتور، جعبه و عملکرد تویوتا میرای مدل 2021

موتور تویوتا میرای 2021 یک باتری هیدروژنی بوده  و با واکنش های شیمیایی، نیروی الکتریسیته حرکت موتور را فراهم می کند.  سلولهای سوختی با تفکیک الکترون ها از اتم های هیدروژن ، الکتریسیته ایجاد می کنند. سپس هیدروژن با اکسیژن ترکیب می شود تا آب ایجاد کند ، در حالی که الکترون ها به موتور الکتریکی وارد می شوند. یک وسیله نقلیه الکتریکی است که با هیدروژن از یک پمپ آب تغذیه می شود تا الکترون هایی به موتور وارد شده و ماشین را به حرکت در بیاورد.

موتور تویوتا میرای مدل 2021، 182 اسب بخار قدرت تولید می کند که از طریق گیربکس تک سرعته به چرخ های عقب منتقل می شود. تویوتا میرای مدل 2021 می تواند در مدت 9.1 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد.