به نظر شما کدام یک از محصولات تویوتا برای آفرود مناسبتر است ؟ بین تویوتا لندکروز (Toyota Land Cruiser) و تویوتا پرادو (Toyota Prado) کدام را انتخاب میکنید ؟

تویوتا پرادو یکی از گزینه های ثابت افکار ما ایرانی ها برای آفرود سواری است.

تفاوت های پرادو و لندکروز

پرادو در مقایسه با طراحی لندکروز زیباتر طراحی شده و شرکت در طراحی این خودرو مهندسین خود را به چالش کشیده است. البته دامنه محبوبیت پرادو مربوط به مرزهای ایران نیست، و در بسیاری از کشورهای دیگر دنیا نیز پرادو به عنوان یک خودروی لوکس و شیک، و همچنین گزینه اول آفرود سواری به شمار می رود.

همین عامل مهم باعث شده که تویوتا نزدیک به چهار دهه بر تولید این خودرو اصرار داشته باشد و اکنون چندین نسل از این خودروی باکیفیت به بازارهای جهانی راه پیدا کرده است، و تویوتا این خودرو را با استانداردهای روز دنیا تطبیق داده است.

تویوتا پرادو یک خودرو مناسب و حرفه ای برای آفرود سواری است و تست های رانندگی با آن در بسیاری از نقاط دنیا مثبت بوده، و به همین دلیل مورد استقبال تمامی افراد قرار گرفته است.

تویوتا پرادو آفرود
تویوتا پرادو آفرود

استفاده از یک موتور در دو خودروی متفاوت

به طور معمول پرادو از لحاظ مشخصات از لندکروز به لحاظ ابعاد بزرگ و با شکل و فرم خاصی طراحی شده، اما با این حال بسیاری از افراد در انتخاب پرادو و لندکروز دچار تردید هستند.

هر دو خودرو از یک موتور 3956 سی سی بهره برده اند و در حالت کلی هر دو خودرو از لحاظ فنی مشابه هم هستند.

به همین دلیل از هر دو این خودروها می توان برای موارد آفرودی استفاده کرد اما، تویوتا پرادو به دلیل ظاهر جمع و جور تر گزینه بهتری به شمار می رود.

تا اینجا راجع به پرادو بیشتر صحبت کردیم ، ممکن است طرفداران غول تویوتا یعنی لندکروز بگویند قطعا این خودرو را برای آفرود انتخاب میکنند.

تویوتا لندکروز آفزود
تویوتا لندکروز آفرود

بله درست است ، این موضوع کاملا به سلیقه شما بستگی دارد.

هر دو خودرو 6 سیلندر با حجم موتور 4 لیتر ، حداکثر قدرت 271 اسب بخار تقریبا گیربکس 5 دنده ، مصرف سوخت در حدود 13 لیتر در هر 100 کیلومتر و با حداکثر سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در یک سطح قرار میگیرند.

حداکثر گشتاور لندکروز 385 نیوتون متر شتاب صفر تا صد 11 کیلومتر بر ثانیه و حداکثر گشتاور پرادو 381 نیوتون متر و شتاب صفر تا صد 9 کیلومتر بر ثانیه است.

نتیجه این که هر دو خودرو برای سواری آفرود بسیار مناسب بوده و شما می توانید متناسب با سلیقه خود یکی را انتخاب کرده و لذت رانندگی را تجربه کنید.