آلفا رومئو 4C (Alfa Romeo 4C) دو نفره با موتوری که در وسط اتومبیل کار گذاشته شده و به همین دلیل خودروی سوپر اسپرت است. 240 اسب بخار قدرت این اتومبیل ایتالیایی بوده و شاسی از فیبر کربن و بدنه از کامپوزیت ساخته شده و به همین دلیل خودرویی سبک بوده و می تواند با پورشه 911 آلمانی رقابت کند. شرکت آلفارومئو در سال 2013، مدل 4C Spider را معرفی کرد. قطعات غیر ضروری خودرو حذف شده و فرمان نیز برقی است.

آلفا رومئو 4C با بدنه فیبر کربن
آلفا رومئو 4C با بدنه فیبر کربن

آلفا رومئو 4C، خودرویی غیر معمول در میان سایرین

این خودرو نسبت به سایرین متفاوت طراحی و تولید شده و رقبای این خودرو پورشه باکستر، کایمن، BMW Z4 و آئودی TT  هستند. خودروی لوتوس مدل Elis شاید به این خودرو کمی شبیه باشد. عملکرد خود سریع بوده و خودرویی سبک بوده و قیمت آن چندان گران نیست. از نقاط ضعف این خودرو می توان به فضای کم، نبود سیستم کمکی می توان اشاره کرد. موتور این خودرو، چهار سیلندر توربو شارژ با 240 اسب بخار بوده و وزن خودرو 495 کیلوگرم است.

آلفا رومئو 4C، آخرین مدل خودروهای اسپرت کوچک

این خودرو مانند سایر خودروهای اسپرت کوچک طراحی شده و کارخانه تصمیم گرفته که مدل های Tonale و جولیتا را بزرگتر طراحی و عرضه کند. آخرین خودروی شرکت آلفارومئو مدل Mito بود که در سال 2018 عرضه شد و بعد از این مدل بود که شرکت محصولی را به بازار عرضه نکرد.

شرکت تصمیم گرفت که در خودروهای تولیدی خود تغییراتی را ایجاد کند تا نشان دهد که تغییرات همیشه سازنده و مثبت است و می تواند نتایج درخور توجهی را به ارمغان بیاورد. بدنه از پلاستیک فشرده و مونو کربن ساخته شده و کاملا سبک است. بدنه آلومینیومی جلو و عقب بیشتر باعث سبکی آلفارومئو می شود. این خودرو در شرکت مازراتی مونتاژ شده است.

آلفا رومئو 4C با فناوری تعویض دنده از پشت فرمان
آلفا رومئو 4C با فناوری تعویض دنده از پشت فرمان

موتور ساده و کوچک آلفا رومئو  4C

موتور آلفا رومئو 4C سبک بوده و می تواند 240 اسب بخار قدرت تولید کند. این موتور توربو شارژ بوده و در ضمن انژکتوری نیز بوده که سوخت را به موتور تزریق می کند. حداکثر گشتاور این خودرو، 350 نیوتن متر است و موتور سبک باعث کاهش وزن عمومی خودرو شده است.

240 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور موجب می شود تا آلفا رومئو 4C بتواند به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت در 4.5 ثانیه برسد. مصرف بنزین این خودرو در هر 100 کیلومتر 6.8 لیتر بوده که این رقم در خودروهای اسپرت متوسط بوده و چندان بالا نیست. موتور خودرو بین محورهای عقب و جلو کار گذاشته شده و دنده را می توان از پشت فرمان خیلی راحت تعویض کرد.