خودروی مفهومی آلفا رومئو توناله (Alfa Romeo Tonale)، بعد از دو اتومبیل مدل های Stelvio و جولیا طراحی شد که برای سال 2022 آماده می شود. این خودروی کراس اوور کامپکت در حدود دو سال و نیم راه اندازی شد و اکنون به مرحله اجرایی رسیده و نسبت به Stelvio کوچکتر و سریع تر است.

آلفا رومئو TONALE مجهز به موتور الکتریکی
آلفا رومئو TONALE مجهز به موتور الکتریکی

اندازه خودروی آلفا رومئو TONALE

اندازه آلفارومئو TONALE نسبت به Stelvio کوچکتر بوده ولی در بقیه مشخصات با آن تفاوتی نخواهد داشت. 4687 میلی متر طول، 1903 میلی متر عرض و 1648 میلی متر ارتفاع و فاصله بین دو محور 2.818 میلی متر، مشخص شده و طراحی کوتاه جلو بدنه واضح ترین تغییری است که در این کراس اوور صورت گرفته است.

پیشرانه برقی آلفا رومئو TONALE

با توجه به استفاده از دیفرانسیل عقب مدل توناله گران خواهد بود. حتی مانند جیپ Renegade، از چهار چرخ محرک استفاده شده و از آن جایی که در این مدل از موتور الکتریکی استفاده شده گروه خودروسازی تصمیم گرفته که عرضه خودرو را چند ماه به تعویق بیندازد و بنا به ادعای مدیر گروه خودروسازی، موتور برقی هنوز تکمیل نشده و قرار است که در آن تغییرات جدیدی اعمال شود. این خودرو در شرکت ایتالیایی آلفارومئو تکمیل شود. این مدل در مقایسه با مدل های 8C , GTV کوچکتر است و به طور یقین مشتریان بیشتری خواهد داشت.

بدنه کوچکتر آلفا رومئو TONALE
بدنه کوچکتر آلفا رومئو TONALE

آلفارومئو BRENNERO، محصول بعدی

اکنون که شرکت برگه برنده خود را روی میز گذاشته، سایر شرکت های خودروسازی اروپایی، بر آن خواهند شد تا محصول جدید خود را در نمایشگاه های خودرو به معرض نمایش بگذارند.

چرخ های خودرو آلفا رومئو TONALE شاید جذابیت چندان زیادی نداشته باشد، ولی سریع حرکت می کنند و این چنین ویژگی در خودروی هیبریدی نیز حفظ خواهد شد.

ادعا شده از ویژگی های دو مدل خودرو Stelvio  و Tonale در طرح خودروی کوچکتر Brennero استفاده خواهد شد.

شاید این مدل کاملا برقی در لهستان طراحی شود و با توجه به ویژگی های فیات و جیپ طراحی و ساخته شود.

با توجه به تصمیم این گروه خودروسازی مبنی بر نوسازی خودروهای این شرکت، دپارتمان خودروسازی Lancia قرار است که قطعات مهندسی شده اتومبیل ها را در این طرح تامین کند.

بعد از حذف خطوط تولید سه برند 4C, Giulietta ، MiTto، برند آلفا رومئو، و برچیدن خطوط خودروهای 8C , GTV فقط دو برند Stelvio و Giulia در دستور کار تولید این خودرو برای تولید باقی بماند.

شرکت امیدوار است که با خودروی کراس اوور کوچکتر Tonale بتواند در سال 2022، مشتریان جدیدی را بدست بیاورد.