خودروی فراری کالیفرنیا T (Ferrari California T) یکی از سوپر اسپرت های ایتالیایی است که طراحی بدنه خارجی موجب شده تا زیباتر به نظر برسد. خودروی فراری کالیفرنیا یکی از زیباترین خودروهایی است در تهران نیز دیده شده است.

مشخصات فنی فراری کالیفرنیا T

رودستر فراری کالیفرنیا T، دو نفره بوده و یک موتور توربو تویین توربو V8 با 552 اسب بخار، انرژی حرکتی این خودروی زیبا را تامین می کند. حداکثر سرعت آن 315 کیلومتر بر ساعت است. فراری کالیفرنیا T یکی از جدیدترین خودروهای توربوشارژ است که قدرت و کشش بسیار بالایی دارد و در عین حال موتور قدرتمند باعث شده تا نسبت به خودروهای هم رده خود، چند امتیاز بالاتر باشد.

کابین منحصر به فرد فراری کالیفرنیا T

کابین خودرو براساس فناوری های جدید روز طراحی شده و داشبورد بزرگ، خروجی تهویه مدور و کنسول مرکزی جداگانه موجب جذابیت هر چه بیشتر این خودروی زیبای ایتالیایی شود. صندلی ها و کنسول با چرم با کیفیتی طراحی و دوخته شده اند. سیستم صوتی و تصویری در زیر داشبورد قرار گرفته و صفحه آلومینیومی در زیر آن دیده می شود. صندلی های عقب برای بازی موقت کودکان طراحی شده اند. چندین حالت مختلف رانندگی در این خودرو قرار داده شده و قرار گرفتن کلید استارت روی فرمان، موجب جذابیت هر چه بیشتر این خودرو می شود.

فراری کالیفرنیا T
اتومبیل فراری کالیفرنیا T

آزمایش رانندگی فراری کالیفرنیا T

رانندگی با این خودرو، بهترین تجربه شما خواهد بود. سیستم توربو شارژ در حالت اسپرت بهترین عملکرد را دارد و شما می توانید در حالت رانندگی عادی حالت ESC را غیر فعال کنید که منطقی به نظر نمی رسد. زمانی که روی پیست به تنهایی رانندگی می کنید می توانید از این حالت استفاده کنید. فعال بودن این سیستم موجب خوردگی چرخ های خودرو خواهد شد. هندلینگ خودروی فراری کالیفرنیا T عالی است و راننده می تواند پیچ ها را به راحتی رد کند و این قضیه به رانندگی راحت تر شهری کمک می کند.

کمک فنر با سیستم MagneRide در این خودرو قرار داده شده و در حالت اسپرت بیشترین عملکرد را دارد. می توان گفت که خودرو در حالت اسپرت بهترین عملکرد را داشته و فرمان پذیری خودرو بسیار بالاست و به همین دلیل است که شما می توانید با این خودرو در خیابان های خلوت، مسابقه داده و برنده شوید.

فراری کالیفرنیا T
خودروی کالیفرنیا T، اتومبیلی شایسته برای رانندگان خوش ذوق

عملکرد و کارایی فراری کالیفرنیا T

مهندسی مکانیک این خودرو به قدری شگفت انگیز است که مهندسان خودروسازی با درجه دکتری مسحور ویژگی های آن خواهند شد. موتور خورجینی هشت سیلندر توربو شارژ 38 سی سی با 552 اسب بخار و 755 نیوتن متر گشتاور قرار گرفته و خودرو می تواند در مدت 3.3 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت، برسد و این ابر خودروی سریع می تواند به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در مدت 11.2 ثانیه دست یابد.