هوندا NSX Type S (Honda NSX Type S) مدل سال 2022، که 600 اسب بخار قدرت دارد. بنا به ادعای شرکت این خودرو نسبت به هوندا NSX مدل 2018 – 2021، دو ثانیه سریع تر حرکت می کند. تاکنون 350 دستگاه از این خودرو در سراسر جهان فروخته شده است.

هوندا NSX Type S با سه موتور
هوندا NSX Type S با سه موتور

خودرو هوندا NSX Type S  از نمایشگاه تا خیابان

این خودرو نسل دوم مدل قبلی است. این خودرو قبل از عرضه به بازار، در نمایشگاهی به نمایش گذاشته شد. در حال حاضر شرکت به تولید خودروهای برقی فکر می کند و این مدل شاید آخرین مدل بنزین سوزی باشد که عرضه می شود.

مشخصات موتور هوندا NSX Type S

موتور این خودرو، 600 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن 16 پوند فوت در 492 دور موتور است. در این ابر خودرو از سه موتور برقی و یک موتور V6، 3.5 لیتری دو قلو توربو استفاده شده است. دو موتور در محور جلو بوده و موتور سومی در محور عقب به قبلی ها متصل می شود. انجین V6 می تواند 250 تا 500 اسب بخار را ایجاد کند که و بخاطر تقویتی بودن این انجین، این مقدار قدرت از این خودرو را شاهد هستیم.

 حداقل قیمت این ابر خودرو هوندا NSX Type S  و نسبت به مدل سال گذشته 324 میلیون تومان گرانتر است. سقف هوندا مدل S، فیبر کربنی است که قیمت آن 162 میلیون تومان برآورد شده و گرانترین هوندا NSX Type S، 351 میلیون تومان برآورده شده و بخاطر روکش کربنی موتور و روکش کربن سرامیکی ترمز ، 26 کیلوگرم سبک تر بوده و 99 میلیون تومان ارزان تر است.

طراحی زاویه دار جلو و عقب خودرو باعث متمایز شدن آن نسبت به سایر اتومبیل های تولیدی شرکت می شود. رنگ خاکستری این هوندا ، 162 میلیون تومان ارزش دارد و فقط 72 اتومبیل با این رنگ تولید شده اند. این مدل خودرو برتر بوده و فقط به تعداد سفارشی تولید خواهد شد. قدرت و صدای موتور بسیار زیاد بوده و در عین حال رانندگی با آن نیز راحت است.

هوندا NSX Type S دو کلاچه
هوندا NSX Type S دو کلاچه

عملکرد عالی و طراحی دقیق NSX Type S

عملکرد این ابر خودرو بسیار عالی بوده و بدنه خودرو آیرودینامیک ساخته شده و دپارتمان تولید شرکت تصمیم گرفته بودند که خودرویی منحصر به فرد را تولید کنند. سوخت رسانی این خودرو انژکتوری است.

ظرفیت باتری خودرو 20 درصد افزایش یافته و خروجی عملکرد خودرو نیز 10 درصد بیشتر است. تعویض دنده نیز راحت بوده و همگی این موارد باعث رانندگی بهتر خودرو شده است.

دو کلاچه بودن و 9 سرعته بودن یکی از تغییراتی مشهودی است که در این خودرو انجام گرفته است. این اتومبیل نسبت به مدل قبلی 50 درصد سریع تر حرکت می کند و حالتی برای تعویض دنده رو به پایین مدنظر گرفته شده که شما می توانید بدون در نظر گرفتن سلسله مراتبی دنده را یکباره کم کنید.