رنو کولیوس (Renault Koleos) یک کامپکت اس یو وی و یا همان شاسی بلند سایز متوسط است که خط تولید آن از سال 2007 میلادی در کمپانی رنو آغاز شده و تا به امروز ادامه دارد.

رنو تا کنون دو نسل از این خودرو را تولید کرده که نسل دوم آن از سال 2016 میلادی راه اندازی شد و رنو تغییرات اساسی از لحاظ طراحی و همچنین مشخصات فنی در آن ایجاد کرد و این خودرو را به آپشن ها و کیفیت های روز دنیا مجهز نمود.

همچنین این خودرو در نسل جدید با سیستم موتور جلو و چهار چرخ متحرک و همچنین موتور جلو و محور جلو طراحی شده و همین مسئله در کنار پیشرانه قدرتمند این خودرو را در زمزه اس یو وی های محبوب قرار داده است.

رنو کولیوس
رنو کولیوس

معرفی رنو کولیوس مدل 2020

رنو کولیوس مدل 2020 خودرویی است که رنو در تولید آن از یک طراحی و پیشرانه جدید استفاده کرده است. برای مثال رنو برای این خودرو از دو موتور dci 150 با خروجی 150 اسب بخار و dci190x با خروجی 165 اسب بخار بهره می برد که برای این خودرو کافی و مناسب هستند.

موتور اول برای نوع محور جلو و موتور دوم برای چهارچرخ متحرک است. همچنین رنو برای این خودرو از یک جعبه دنده 7 سرعته اتوماتیک با نام ایکس ترونیک استفاده کرده است.

رنو کولیوس مدل 2020 از نظر طراحی نیز با تغییرات چشمگیری همراه بوده و کابین آن به صورت کلی در طراحی و مواد اولیه بروز شده است. همچنین رینگ های 18 اینچی جدید بر کیفیت ظاهری این خودرو تغییرات چشمگیری اعمال کرده است.