بی ام و سری 5 (Bmw 5 Series) یک دسته از خودروهای بی ام و می باشد که خط تولید آن از سال 1972 در کمپانی بی ام و آغاز شده و تا به امروز تولید آن در چند نسل مختلف انجام شده است.

خودروهای این سری محصولاتی لوکس و شرکتی هستند که تاکنون در سه نوع بدنه 4 در سدان، 5 در استیشن واگن و همچنین 5 در فست بک تولید شده اند.

بی ام و این نسل از خودروهای خود را با دو سیستم موتور جلو و محور عقب، و همچنین موتور جلو و چهار چرخ متحرک تولید کرده است.

بی ام و سری 5 تاکنون در هفت نسل مختلف تولید شده که در حال حاضر نسل هفتم آن از سال 2017 آغاز شده و تا به امروز تولید آن ادامه دارد.

خودروهای این سری همواره در زمره محصولات محبوب بی ام و قرار داشته اند.

بی ام و سری 5
بی ام و سری 5

مزایای بی ام و سری 5

بی ام و سری 5 خودرویی است که مزایای فوق العاده آن باعث شده که پس از نیم قرن همچنان بی ام و برای تولید و حتی گشترس محصولات آن اصرار داشته باشد.

در حال حاضر مهمترین مزمیت محصولات این سری طراحی زیبا و فوق العاده شیک آنهاست.

برای مثال جلو پنجره خاص این خودرو در کنار چراغ های جلو که به چشمان فرشته شهرت دارند به خوبی ترکیب خشونت و زیبایی را در این خودرو رقم زده است.

بی ام و برای این سری از اتاق F10 استفاده کرده که علاوه بر جاداری باعث ایجاده جلوه اسپرت در این خودرو شده است.

بی ام و سری 5 با موتورهای متنوعی تولید می شود که در کنار آنها یک جعبه دنده هشت سرعته بی نقص قرار دارد. همچنین سیستم های تعلیق به کار رفته در این سری سیستم های اختصاصی بی ام و هستند که لذت سواری با این خود را چند برابر می کنند.