مزدا 3 (Mazda 3) یکی از خودروهای محبوب کمپانی بزرگ مزدا به شمار می رود که گاهی با نام مزدا اکلا نیز شناخته می شود. تولید این خودرو از سال 2003 در کمپانی مزدا آغاز شده و تاکنون چندین نسل از این خودرو روانه بازار شده که در حال حاضر جدیدترین مدل این محصول، مدل 2021 است.

این خودرو در طراحی و مشخصات فنی تغییرات چشمگیری با نسخه های قبلی داشته و به همین دلیل توانسته دوباره علاقه مندان مربوط به این خودرو را غافلگیر کند. مزدا 3 مدل 2021 کلاس سدان، با سه پیشرانه قدرتمند و مناسب طراحی شده، و خریداران می توانند بر حسب نیاز خود یکی از مدل های این خودرو را خریداری کنند.

مزدا موتور این سه پیشرانه را از خانواده اسکای اکتیو جی ارائه کرده است.

اولین موتور مزدا 3 یک پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتری است که برابر با 155 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به 203 نیوتن بر متر می رسد. اما دومین موتور این خودرو یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربو است و 227 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به 420 نیوتن بر متر می رسد.

مزدا 3 2021
مزدا 3 2021

سومین پیشرانه این خودرو نیز یک 2.5 لیتری تنفس طبیعی است که 186 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به حدود 250 نیوتن بر متر می رسد. تمامی این سه پیشرانه قدرت پاسخگویی به مزدا 3 را دارند و در نتیجه می توان به خوبی لذت سواری با این خودرو را تجربه کرد.

مزدا 3 خودرویی است که در چندین نسل مختلف به بازار ایران ورود کرده و در زمره خودروهای قیمت مناسب به شمار میرود و استهلاک کمی دارد.

پیوندها: طراحی سایت