مروری بر بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

بوگاتی شیرون سوپر اسپرت (Bugatti Chiron Super Sport)، از پیشرانه های الکتریکی یا  هیبریدی استفاده می کند. این چنین موتورهایی می تواند 1578 اسب بخار را ایجاد کند. این قضیه در بوگاتی شیرون سوپر اسپرت محقق شده و این کارخانه خودروسازی قوی ترین موتور احتراقی را تولید کرده است. هنوز خودروهای رقیب مانند کونیگزگ و هنسی استفاده از این موتور متداول نشده و بوگاتی شیرون با سوخت اکتان می تواند 1578 اسب بخار را ایجاد می کند.

رکورد سرعت بوگاتی شیرون سوپر اسپرت

این خودرو 3 میلیون و 825 هزار دلار ارزش خرید دارد. شرکت سازنده ادعا می کند که بوگاتی شیرون سوپر اسپرت، سریع ترین خودروی سوپر اسپرت جهان است و راننده این خودرو توانست که رکورد 304.8 مایل در ساعت را در پیست بدست آورد و از بقیه خودروها جلو زد. اکنون بسیاری از شرکت های خودروسازی تصمیم گرفته اند که از این رکورد سبقت بگیرند. از این خودرو تنها 30 دستگاه در کل جهان ساخته شده و همگی فروخته شده اند.

شرایط مکانیکی و آیرودینامیکی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت با خودروهای مسابقه ای برابری می کند و حداکثر سرعت آن 273 مایل در ساعت است و قرار است که 50 دستگاه دیگر نیز ساخته شود تا تعداد کل به 500 دستگاه حد نصاب تولید کارخانه برسد. حداکثر سرعت این خودرو 273 مایل در ساعت است.

بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

رانندگی هیجان انگیز با بوگاتی شیرون اسپرت

رانندگی با بوگاتی شیرون اسپرت لذت بخش و هیجان انگیز است و تغییرات ایجاد شده در موتور 8.0 لیتری W-16 به طور احتمال کمترین تاثیر را دارد. ولی قدرت اسب بخار 99 با چهار موتور توربو بزرگتر و کارآمدتر و افزایش 300 دور  موتور در دقیقه و افزایش آن تا 7100 دور در دقیقه و گشتاور 1180 پوند فوت در این خودرو به کار گرفته شده است. می توان دور موتور را به راحتی افزایش داد. حتی  گیربکس این خودروی دوست داشتنی را می توان به هفت سرعته افزایش داد.

سیستم تعلیق کمی سفت شده و میرایی تطبیقی ​​، کنترل پایداری الکترونیکی و فرمان برای پایداری بهتر در سرعت بالا بهبود یافته است. این خودرو با لاستیک های میشلن Pilot Sport Cup 2  رکورد سرعت 310 مایل در ساعت را بدست آورد. تغییر لاستیک لازم است که به دقت بررسی شود.

باله ها و تغییرات قسمت جلویی بوگاتی شیرون سوپر اسپرت موجب شده که بتواند مانند ماشین های مسابقه ای رو به جلو حرکت کند. شرکت خودروسازی فشار و اصطکاک چرخ ها را کاهش داده تا خودرو به حداکثر سرعت خود دست یابد.