کارخانه خودروسازی آئودی (Audi Car Factory) تاریخچه فراز و نشیبی دارد. تاریخچه آن به قرن 19 بر می گردد.

سیر تاریخی شرکت خودروسازی کارخانه آئودی

1899 تاسیس

آقای اوت هورچ، اولین کارخانه اتومبیل سازی خود، در 1899 در کلن تاسیس کرد. در 1909 در مدت زمان کوتاهی، کارخانه جدید دیگری را در زیویکائو Zwickau)) را بنا نهاد که از 1910 شروع به کار کرد. از همین زمان بود که کارخانه آئودی با اسم جدیدی شناخته شد. معنای لغوی آئودی“گوش دادن” است.

1932 چهار برند

چهار کارخانه خودروسازی، آئودی، DKW، هورچ و وندرر در ایالت ساکسونی آلمان با هم ادغام شدند و اتحادیه خودروسازی آلمان را شکل دادند. از این به بعد است که شما می توانید ریشه های تاریخی آئودی را بشناسید.

آئودی A7
آئودی A7

1945 – پایان و شروع مجدد

اتحادیه خودروسازی آلمان بعد از پایان جنگ در 1945، در منطقه اشغالی اتحاد جماهیر شوروی کار خود را از نو شروع کردند. نیروهای ارتشی متفقین سرمایه ها را به غارت برده بودند، ماشین آلات کارخانه را خارج کرده و کارخانه را از منطقه تجاری چمیتز که در سال 1948 در آن به ثبت رسیده بود نیز خارج کرده بودند. اتحادیه خودروسازی آلمان با مسئولیت محدود در 1949/ 1950 در ایالت انگلو اشتات تاسیس شد.

اتحادیه خودروسازی در آن زمان پیشرفته ترین اتحادیه ای بود که در سراسر آلمان وجود داشت. تا قبل از شروع جنگ جهانی دوم، این اتحادیه، خودروهای بسیار پیشرفته ای را طراحی و عرضه می کرد. این اتحادیه در زمان جنگ جهانی دوم، خودروهای رزهی را تهیه کرده و در اختیار ارتش آلمان می گذاشت و نیروهای متفقین نیز زاغه های تسلیحات و خودروهای زرهی آلمان را بمباران می کردند. اتحاد جماهیر شوروی، کارخانه های آلمان را به عنوان غرامت جنگی از بین می برد. بعد از پایان جنگ، مدیران خودروسازی آلمان کارخانه خودروسازی آئودی را به آلمان غربی منتقل کرده و دوباره از نو فعالیت های خود را شروع کردند و خودروهایی را برای مردم آلمان شرقی طراحی و تولید می کرد. بخش Trabant در کارخانه ایجاد شد و این به دلیل سقوط آلمان شرقی بود.

آئودی RS Q8
آئودی RS Q8

نوسازی توسط دایملر

1949 – خرید آئودی توسط شرکت دایملر

شرکت دایملر با کمک های مالی مارشال آن را نوسازی کرده و دوباره در سال 1949 راه اندازی کرد. تولید خودرو آئودی از سر گرفته شد و قرار شد که به تولید انبوه برسد. به همین دلیل فضای کارخانه کم بود و مدیر دایملر، فضاهای دیگری را اجاره می کرد.

1971 امتیاز تکنیک

با کمی دقت متوجه می شویم که خودروی آئودی نسبت به زمان خود پیشرفته بود، در 1971، اولین آگهی تبلیغاتی خودرو طراحی شد که در آن مهارت پرسنل و مدیریت کارخانه خودروسازی آلمان به تصویر کشیده شده بود.