خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7 اتومبیلی جالب بوده و نسبت به خودروی بی ام دبلیو X7، 3.9 اینچ بلندتر  و وزن آن هم 199 کیلوگرم کمتر است. البته شرکت هنوز برنامه ای برای تولید انبوه این خودرو اعلام نکرده است. این خودرو اولین اتومبیل پیکاپ بی ام دبلیو است که با سه ردیف صندلی بیشتر در کابین عقب به بازار عرضه می شود.

خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7 متفاوت از X7 معمولی
خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7 متفاوت از X7 معمولی

الگوی تولید خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7

این خودرو براساس اتومبیل بی ام دبلیو X7 xDrive40i طراحی شده و یک موتور توربو شارژ شش خطی با چهار چرخ محرک بوده و در آن از سیستم تعلیق خودروهای شاسی بلند BMW استفاده شده است.

طراحی متفاوت نسبت به خودروی X7 معمولی

ساختار درهای عقبی مانند X7 قدیمی بوده ولی در کابین عقب تغییراتی اعمال شده تا نسبت به مدل های شاسی بلند، متفاوت به نظر برسد. طراحی کابین عقب متفاوت طراحی شده اند. فضای بار عقب موجب شده که در مجموع با در باز، 79 اینچ نسبت به مدل X7 بزرگتر باشد.

این اتومبیل زیبا در 10 ماه طراحی و ساخته شده و از قطعات نمونه اولیه نیز استفاده گردید. چندین بخش شرکت در طراحی و تولید این خودروی جالب مشارکت داشتند. قطعاتی از این خودرو با چاپ سه بعدی طراحی شده و وزن آن نسبت به اتومبیل X7  معمولی، 199 کیلوگرم کمتر بوده و با دو کابین ساخته شده است.

خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7، طرحی متفاوت از شرکت BMW
خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7، طرحی متفاوت از شرکت BMW

طراحی خاص و منحصر به فرد خودروی پیکاپ آفرود بی ام دبلیو X7

گشتاور بی ام دبلیو پایین بوده و به همین دلیل شما می توانید به راحتی بارهای مختلف را با هر وزنی جابجا کنید. اسپویلر روی سقف جلوه خاصی به خودرو داده و چراغ های LED نیز بر زیبایی اتومبیل افزوده است. جلو پنجره خودرو عالی طراحی شده و شرکت خودروسازی مصمم شده که این مدل خودرو را توسعه و گسترش دهد. موتور آن، 335 اسب بخار قدرت دارد.

کف بخش حمل بار خودرو از چوب عاج درست شده و این نوع طراحی نشان می دهد که شرکت خودروسازی مانند سایر شرکت ها، کف خودرو را به حال خود رها نکرده و با ابتکاری که به خرج داده، بر زیبایی و جذابیت آن افزوده است.

ساختار پلاستیک و کربنی خودرو

طول بخش حمل خودرو با توجه به بسته بودن تا باز بودن آن بین 4.5 تا 6.5 فوت متغیر بوده و در طراحی خودرو از پلاستیک فشرده و الیاف کربن استفاده شده و بنابراین وزن خودرو در مقایسه با مدل های قبلی، 200 کیلوگرم سبک بوده که این قضیه باعث افزایش سرعت آن نیز خواهد شد.

شرکت بی ام دبلیو به شدت با دایملر رقابت می کند و هرگز اجازه نمی دهد که کل بازار دنیا تحت سیطره این شرکت خودروسازی آلمانی باشد.