بی ام دبلیو Z4 (BMW Z4)، خودرویی عالی است که می توانید با آن از جاده لذت ببرید. موتور توربو شارژ به این خودرو قدرت می دهد، این خودرو در چهار یا شش سیلندر طراحی شده است. این خودرو می تواند به شتاب 60 مایل در ساعت را در مدت 3.8 ثانیه دست یابد. پیشرانه محور عقب بوده و محور چهار چرخ در دستور کار شرکت نیست. گیربکس اتوماتیک و هشت سرعته است. پورشه باکستر رقیب این خودرو بوده و امکانات رفاهی آن بسیار زیاد است و حرکت نرم و روان خودرو باعث محبوبیت بیشتر آن شده است. سیستم تعلیق این خودرو عالی بوده و به حرکت سریع تر خودرو کمک می کند.

بی ام دبلیو Z4 با شتاب 3.8 ثانیه در 60 مایل در ساعت
بی ام دبلیو Z4 با شتاب 3.8 ثانیه در 60 مایل در ساعت

مشخصات و قیمت بی ام دبلیو Z4

خودروی بی ام دبلیو Z4 دو سرنشینه است و امکانات اتصال موبایل با سیستم های Android و iOS در این خودرو مدنظر گرفته شده است. وجود سنسور پارکینگ موجب خواهد شد قیمت خودرو از 500 به 700 دلار افزایش پیدا کند. برای خرید این خودرو لازم است که 1 میلیارد هزینه پرداخت کنید که ارزش آن  را دارد تا با خیال راحت بتوانید سفرهای بی دردسری را تجربه کنید.

چرخ و رینگ های لاستیک، 19 اینچی بوده و ظاهر خارجی خودرو را زیبا و جذاب نشان می دهد. شتاب خودروی بی ام دبلیو 40i نسبت به این خودرو بسیار زیاد بوده ولی این خودرو فی نفسه، رضایت بخش است.

موتور، قوه محرکه و عملکرد دبلیو Z4

با گیربکس هشت سرعته اتوماتیک می توان رانندگی را از بین اسپرت و معمولی تغییر داد. روی فرمان امکاناتی نصب شده که می توان خیلی راحت تر آن را تغییر داد. گیربکس این خودرو، دستی نیست. خودروی بی ام دبلیو Z4 در دو مدل توربو شارژ 2 یا 4 سیلندری با 255 اسب بخار عرضه شده و در کل قدرت پورشه باکستر با امکاناتی که در آن ایجاد شده نسبت به این خودرو بیشتر است و در ضمن پورشه باکستر با گیربکس دستی نیز عرضه شده و پورشه باکستر می تواند در مدت 5.1 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد.شتاب این خودرو بسیار عالی است در حالی که در خودروی بی ام دبلیو در مدت 3.8 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست می یابد.

بی ام دبلیو Z4 دو سرنشینه
بی ام دبلیو Z4 دو سرنشینه

مصرف سوخت

عملکرد این خودرو شما را شگفت زده می کند و خودروی بی ام دبلیو Z4 یکی از کم مصرف خودروهای است. اگرچه قدرت و گشتاور این خودرو بسیار زیاد است ولی میزان مصرف این خودرو در داخل شهر و بزرگراه کم است. تامین سوخت هر دو مدل خودرو بسیار گران تر است و مخزن سوخت این خودرو کوچک بوده که شاید به نظر برخی رانندگان مزیت محسوب نمی شود.