دو شرکت خودروسازی فورد و جنرال موتورز بر سر تصاحب بازارهای جهانی، شانه به شانه هم رقابت می کنند. امروزه اکثر مردم پیکاپ و خودروهای SUV را به سدان و ماشین های معمولی ترجیح می دهند. فورد موستانگ و شورولت کامارو و کوروت تنها خودروهای باقی مانده رقابت تنگاتنگ هستند. جنرال موتورز به تازگی مدل کراس اوور ساب کامپکت Trailblazer را به بازار عرضه کرده و فورد هم آفرودهای جدید برانکو را رونمایی کرده است. هردو خودرو در سری پیکاپ های بزرگ تا متوسط رده بندی شده اند.

  رقابت فورد و جنرال موتورز از زمان تاسیس تا کنون
رقابت فورد و جنرال موتورز از زمان تاسیس تا کنون

رقابت تنگاتنگ فورد و جنرال موتورز از ابتدای تاسیس

فروش خودروهای فورد نسبت به جنرال موتورز بالا است. همیشه دو شرکت فورد و جنرال موتورز از همان ابتدای تاسیس تاکنون رقابت کرده اند تا بتوانند خودروهای بیشتری را به مردم جهان عرضه کنند. برای تصاحب بازارهای جهانی، کیفیت خودروهای خود را افزایش می دهند و این روند همیشه ادامه دارد. بخاطر رقابت است که هر دو شرکت محصولات یکدیگر را زیر نظر دارند. اگر دقت کرده باشید بعد از تولید هر محصول رقیب، شرکت بعدی، محصول با کیفیت تری را تولید می کند.

رقابت فورد و جنرال موتورز با طراحی متفاوت داخلی و خارجی خودروها
رقابت فورد و جنرال موتورز با طراحی متفاوت داخلی و خارجی خودروها

رقابت فورد و جنرال موتورز در تولید محصولات جدید

محصولات فورد بخاطر این رقابت است که هر سال نسبت به دوره قبلی با کیفیت تولید می شود. محصولات شرکت جنرال موتورز نیز هر سال مدل های جدیدی را تولید می کند.

خریداران محصولات دو شرکت فقط به ایالات متحده محدود نمی شود بلکه در خارج از مرزهای ایالات متحده آمریکا نیز خریدارانی از سایر کشورها نیز این محصولات را خریداری می کنند. اگرچه تعداد فروش خودروهای دو شرکت در داخل مرزهای آمریکا خیلی بیشتر است.

با دقت به رقابت این دو شرکت متوجه می شویم که محصول بعدی شرکت بعدی نسبت به محصول قبلی بزرگتر و با کیفیت تر است. این سخن در مورد پیکاپ ها و آفرودهای صدق می کند. در این سبک خودرو رقابت بعد از اندازه خودرو به چراغ های مه شکن، LED، تایرهای ضد برف و یخ، اندازه بزرگ قسمت حمل بار، تزئینات داخل خودرو، امکانات رفاهی راننده و سرنشینان ادامه پیدا می کند.

تاریخچه رقابت فورد و جنرال موتورز

تاریخچه رقابت به اوایل دهه 20 بر می گردد. ویل دورانت از شرکت فورد اخراج شد و همین شخص بعدها جنرال موتورز را تصاحب کرد و برند شورولت را در این شرکت جای داد. بعد از این که هنری فورد ریاست شرکت را بدست گرفت، شرکت با سرعت بیشتری رشد کرد.

رقابت دو شرکت بعد از جنگ جهانی دوم شدت گرفت. البته خودروهای تولیدی شرکت جنرال موتورز بیشتر است و شرکت رقیب فقط دو برند فورد و لینکلن را تولید می کند.