فیات ایجی (Fiat AEGEA) جدیدترین مدل شرکت چند ملیتی فیات کرایسلر است که نوامبر امسال از شعبه ترکیه به بازار جهانی عرضه می شود. این مدل هرگز به صورت سدان تولید می شود و مدل استیشن واگن با نام واریانت به بازار عرضه خواهد شده و مدل هاچ بک بعد از این ها عرضه خواهد شد.

سفر راحت با فورد ایجی
سفر راحت با فیات ایجی

مدل های فیات ایجی

فیات ایجی در دو مدل موتور بنزینی و توربو دیزل طراحی و تولید خواهد شد. موتور دیزلی 1.6 لیتری که در ماشین سوزوکی S- Cross سوزوکی ماروتی نصب خواهد شد یکی از این مدل ها است. سری موتور T-Jet 1.4 لیتری بنزینی که به ماشین فیات ایجی جان خواهد بخشید. مدلی که در شعبه هند عرضه خواهد شد قرار است با دو مدل سوزوکی و هوندا سیتی رقابت کند.

نمای عقبی فیات ایجی
نمای عقبی فیات ایجی

فیات ایجی بزرگتر و راحت تر

فاصله محورها در مدل ایجی از هم دور بوده و کابین نسبت به مدل لیانا، برزگتر است. سیستم صوتی و تصویری این مدل فیات، جامع و کاربردی ساخته شده و شما می توانید ضمن تنظیم بخش های مختلف خودرو، حین مسافرت از سرگرمی های آن هم لذت ببرید. ترمز ABS و کیسه های هوای جانبی و جلویی باعث شده که جان راننده و سرنشینان در هر شرایطی مصون باقی بماند.

قیمت فیات ایجی

شرکت فیات کرایسلر در مورد قیمت این خودرو، هنوز اظهار نظری نکرده ولی گمان می رود که قیمت هاچ بک و سدان بهم نزدیک بوده و نسبت به مدل های پونتو و لیانا گرانتر است.

مشخصات

ابعاد 1497×1792×4532 میلی متر
وزن 1150 – 1270 کیلوگرم
اندازه و نوع
چرخ ها
16 اینچ آلیاژی
موتور 1.4 لیتری بنزینی / 1.6 لیتری بنزینی1.3 لیتری دیزلی / 1.6 لیتر دیزلی
قدرت 95 اسب بخار دنده ای/ 110 اسب بخار
دنده ای
95 اسب بخار دنده ای / 120 اسب
بخار دنده ای
گشتاور 127 نیوتن متر/ 152 نیوتن متر 200 نیوتن متر / 320 نیوتن متر
حداکثر سرعت 185 کیلومتر بر ساعت/ 192 کیلومتر بر ساعت 180 کیلومتر بر ساعت/ 199 کیلومتر بر ساعت

اگرچه فیات ایجی، یک سدان است ولی به عنوان یک هاچ بک معروف بوده که به صندوق عقب مجهز است. فاصله بین محورها 2.64 متر و ظرفیت صندوق عقب، بیش از 510 لیتر است. جعبه دنده ها، دستی و اتوماتیک است و شرکت فیات کرایسلر، خودرویی جامع و کاربردی است که متناسب با نیازهای خانواده ها طراحی و تولید شده ، طوری که هنگام سفر، خانواده ها می توانند با این خودرو حتی به شهرهای توریستی دوردست نیز سفر کنند.