مرسدس بنز AMG GT (Mercedes Benz AMG GT)، دارای موتور بنزینی 3982 سی سی و گیربکس اتوماتیک و می تواند 12.65 کیلومتر را در ساعت بپیماید. یک اتومبیل دو نفره به ابعاد 4551×2075 میلی متر و فاصله دو محور 2630 میلی متر است.

مرسدس بنز AMG GT دو کلاچه
مرسدس بنز AMG GT دو کلاچه

مشخصات فنی مرسدس بنز AMG GT

اتومبیل مرسدس بنز AMG GT می تواند با هر بار سوخت گیری 12.65 کیلومتر را بپیماید. ظرفیت موتور 382 سی سی بوده و حداکثر گشتاور، 780 نیوتن متر در 2100 – 5500 دور در دقیقه است. گیربکس اتوماتیک بوده و ظرفیت باک خودرو، 75 لیتر است.

نوع سوخت بنزین بوده و حداکثر قدرت خودرو، 756.63 اسب بخار در 6250 دور در دقیقه است. طراحی بدنه خودرو نیز کوپه و دو نفره است.

گیربکس و کلاچ مرسدس بنز AMG GT

موتور مرسدس بنز AMG GT ، توربو شارژ V8 4 لیتری بوده و هشت سیلندر بر مبنای DOHC منظم شده اند. سیستم سوخت رسانی، انژکتوری بوده است و در مورد قوه محرکه این خودرو می توان گفت که اتومبیل 7 سرعته دو کلاچه بوده و با محور عقب است.

حداکثر سرعت 318 کیلومتر است و سیستم تعلیق مرسدس بنز AMG GT جلو مستقل و عقب، کویل فنری بوده و فرمان به صورت ستونی به سایر بخش محرک خودرو متصل می شود. سیستم ترمز خودرو، صفحه ترمزی مدنظر گرفته شده و این اتومبیل دوست داشتنی می تواند در 3.6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

ابعاد خودرو مرسدس بنز AMG GT

ابعاد خودرو (طول×عرض×ارتفاع) (4551×2075×1287) میلی متر است. وزن واقعی خودرو، 1630 و وزن ناخالص، 1890 کیلوگرم است.

امکانات رفاهی مرسدس بنز AMG GT

فرمان این خودرو برقی و چند منظوره بوده، سیستم ترمز نیز ABS ، کیسه هوا نیز برای سرنشینان مدنظر گرفته شده و سیستم کنترل آب و هوایی نیز یکی از امکانات رفاهی این خودروی دوست داشتنی آلمانی است. شیشه جلو برقی و سیستم تهویه هوا موجب می شود تا سرنشین و راننده در سفر، از هوای مطبوع داخل لذت ببرند. رینگ چرخ ها نیز آلومینیومی است.

مرسدس بنز AMG GT با حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت
مرسدس بنز AMG GT با حداکثر سرعت 318 کیلومتر بر ساعت

دلیل طراحی

از آن جایی که شرکت دایملر در مسابقات رانندگی شرکت می کرد، طراحان خودرویی را طراحی می کردند که در مسابقات شرکت نکند و مردم عادی بتوانند از آن استفاده کنند و این طرح به ذهن مهندسان خودروسازی خطور کرد و از همان زمان بود که خط تولید این خودرو به تدریج توسعه و گسترش یافت که امروزه در مدل های مختلفی طراحی و تولید می شود و از آن جایی که امکانات رفاهی خودرو بسیار زیاد است به همین دلیل دوستداران این خودرو آلمانی از آن استقبال کرده و خریداری می کنند.