بی ام دبلیو (BMW) یکی از بهترین خودروسازان دنیا است.

این کمپانی بیش از یک قرن سابقه فعالیت دارد و بخش خودروسازی آن در طول تاریخ خود محصولات شاخصی را روانه بازارهای جهانی کرده است که، تعدادی از آنها در تاریخ خودروسازی دنیا ماندگار شده اند.

بی ام دبلیو به عنوان یک خودروساز حرفه ای محصولات خود را در سری های مختلفی تولید می کند.

به طور کلی سری های تولیدی این خودروساز 9 عدد هستند، و سری ایکس یا X، یکی از محبوب ترین سری های تولید این کمپانی است.

بی ام و سری X
بی ام و سری X

بی ام و سری X از یک تا هفت

بی ام دبلیو سری ایکس را می توان ناجی کمپانی بی ام و دانست. این کمپانی در برهه ای از تاریخ خود تا مرز ورشکستگی پیش رفت و در سال های بحران خود توانست با اولین محصولات سری ایکس خود، دوباره با قدرت به بازار تولید باز گردد.

این سری از محصولات این کمپانی شامل خودروهای شاسی بلند می شود.

این سری لوکس شامل محصولاتی مثل مینی کراس اوور X1، و X2، کراس‌اوور متوسط X3، کوپه شاسی‌بلند متوسط X4، کراس‌اوور بزرگ X5، کوپه شاسی‌بلند X6  و SUV بزرگ X7  می شود.

همچنین بی ام دبلیو به عنوان یک غول خودروساز سعی در گسترش این سری دارد و قطعا در سال های آینده محصولات جدیدی از این سری را روانه بازارهای جهانی خواهد کرد.

این خودرو ساز به عنوان یکی از محبوب ترین خودروسازهای خارجی بازار ایران است. از محصولات سری X این خودرو که در ایران طرفدار بیشتری دارد می توان بی ام و ایکس 4 و بی ام و ایکس 6 اشاره کرد که یک خودروی لوکس و لاکچری به شمار می رود.

از محصولات سری X این خودرو می توان به بی ام و ایکس 6 و بی ام و ایکس 4 اشاره کرد که از خودرو های لوکس و لاکچری به شمار می روند و از آن می توان برای امورات شخصی تا دارای و سازمانی و همچنین تشریفات اشاره کرد.