میتسوبیشی اوتلندر یا آوت‌ لندر (Mitsubishi Outlander) یکی از خودروهای معروف کمپانی بزرگ میتسوبیشی است که در بازار ایران می توان آن را مشاهده کرد. میتسوبیشی خط تولید این خودروی کراس اوور کوچک را از سال 2001 راه اندازی کرد و تاکنون در زمینه تولید مدل های مختلف آن فعالیت دارد.

میتسوبیشی برای طراحی این خودرو از یک موتور 2360 سی سی بهره برده که 166 اسب بخار قدرت دارد و گشتاور آن نیز به 220 نیوتن بر متر می رسد.

به همین دلیل صفر تا صد سرعت این خودرو حدود 10 ثانیه طول می کشد و به همین دلیل می توان با سرعت 200 کیلومتر به صورت امن با آن رانندگی کرد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو حدود 8.5 کیلومتر است که با توجه به موتور قدرت آن مصرف سوخت مناسبی است.

میتسوبیشی اوتلندر
میتسوبیشی اوتلندر

میتسوبیشی اوتلندر برای طراحی این خودرو از دو سیستم موتور جلو محور جلو و همچنین موتور جلو و چهار چرخ متحرک استفاده کرده است.

میتسوبیشی اوتلندر مدل 2020 در سه موتور مختلف طراحی شده است. موتور اول این خودرو یک بنزین سوز 2 لیتری است که 110 کیلو وات قدرت داشته و گشتاور آن به 190 نیوتن بر متر می رسد که از ES دستی بهره می برد.

موتور دوم این خودرو نیز 2.4 لیتری بنزین سوز است که 124 کیلووات قدرت داشته و گشتاور آن نیز به 220 نیوتن بر متر می رسد. برای انتقال قدرت در این موتور از گیربکس CVT استفاده شده است. در نهایت موتور سوم این خودرو نیز یک توربو دیزل 2.2 لیتری است که 110 کیلو وات قدرت داشته و گشتاور آن نیز به 360 نیوتن بر متر می رسد. میتسوبیشی برای این موتور نیز از یک گیربکس اتوماتیک شش سرعته استفاده کرده است.

میتسوبیشی اوتلندر از لحاظ طراحی نیز به امکانات روز مجهز است و در داخل کابین آن از امکاناتی نظیر سیستم سرگرمی اطلاعاتی با نمایشگر لمسی 7 و 8 اینچی استفاده کرده است. همچنین از لحاظ ایمنی نیز این خودرو از امکانات بروز بهره برده که از جمله آنها می توان به سیستم ترمز اضطراری خودکار اشاره کرد.