کیا کادنزا (Kia Cadenza) محصولی است که خط تولید آن از سال 2010 در کمپانی کیاموتورز آغاز شده و تا به امروز تولید آن در مدل های مختلف انجام شده و ادامه دارد. کیا تاکنون این خودرو را در دو نسل متفاوت تولید کرده است که نسل اول آن از سال 2010 تا 2016 میلادی به طول انجامید و نسل دوم آن نیز از سال 2017 تا به امروز ادامه دارد.

کیا در نسل دوم این خودرو تغییرات چشمگیری در طراحی و ساختار کلی این خودرو اعمال کرد که باعث شد مشتریان این خودرو در سراسر دنیا افزایش یابند.

در حال حاضر نیز جدیدترین مدل این محصول مربوط به سال 2020 است که کیا تغییراتی در طراحی، آپشن ها و موتور آن اعمال کرده است.

کیا کادنزا یکی از محصولات کیاموتورز است که به بازار ایران ورود کرده و در حال حاضر بیشترین مدل های این محصول در بازار ایران مربوط به نسل اول هستند و با این حال می توان مدل های بروز نسل دوم آن را نیز در ایران مشاهده کرد.

کیا کادنزا مدل 2020 در نمایشگاه بین المللی شیکاگو رونمایی شد. مدل 2019 این خودرو نتوانست فروش خوبی را تجربه کند و به همین دلیل کیا در طراحی داخل و خارج این خودرو تغییرات اساسی را لحاظ کرد تا بتواند فروش موفقی همانند سال 2017 و 2018 داشته باشد.

کیا کادنزا
کیا کادنزا

مشخصات کیا کادنزا

کیا موتورز برای این خودرو از یک پیشرانه شش سیلندر 3.3 لیتری استفاده کرده که 290 اسب بخار قدرت داشته و گشتاور آن نیز به 343 نیوتن بر متر می رسد.

نیروی این موتور توسط یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک به محور جلو این خودرو منقل می شود.

همچنین کیا در سیستم تعلیق این خودرو نیز تغییراتی اعمال کرده تا سرنشینان داخل کابین راحتی بیشتری را تجربه کنند.