مرسدس بنز (Mercedes Benz) به عنوان یکی از غول های  خودروسازی دنیا همواره در تولید خودروهای لوکس و جوان پسند تبحر داشته و برای تمامی مناطق جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خودروی خاصی را طراحی کرده است. این خودرو در کلاس های مختلفی محصولات خود را تولید می کند که کانورتیبل (کروک) نمونه ای از آنها به شمار می روند.

کانورتیبل یا همان خودروهای با سقف جمع شونده هستند که در ایران با عنوان خودروهای کروک شناخته می شوند.

مرسدس بنز کروک
مرسدس بنز کروک

مرسدس بنز به عنوان یک خودروساز برای تولید این کلاس از خودروها یک سری قواعد خاص را رعایت می کند که مهمترین آنها عبارتند از:

  • ایرکپ : این قابلیت برای مهار باد برای سرنشینان عقب این خودرو کاربرد دارد. همواره یکی از دغدغه های اصلی سرنشینان عقب این خودرو برخورد باد با صورت است که حس ناخوشایندی را ایجاد می کند. به همین دلیل مرسدس بنز سیستم ایرکپ را به صورت اختصاصی برای خودروهای این دسته طراحی کرده است.
  • ایر اسکارف : این سیستم برای انحراف گرد و غبار از کابین سرباز خودرو استفاده می شود. در نتیجه سرنشینان این خودروی سرباز می توانند بدون هیچگونه مشکلی در موارد گرد و غبار با این خودرو رانندگی کنند.
  • سقف باز و بسته شونده : خودروهای کروک اگر چه محصولاتی بدون سقف شناخته می شوند اما مرسدس بنز برای آنها یک سقف بازشونده طراحی کرده است که صاحب خودرو برای موارد خاص و همچنین پارک خودرو در محیط های باز می توانند از آن برای جلوگیری از سرقت و موارد دیگر استفاده کنند.

اسپرت پلاس و اگزوز : این سیستم برای افزایش قدرت موتور و بالا رفتن سطح کیفیت رانندگی انجام می شود و خودرو شکل اسپرت کاملی به خود می گیرد و صدای اگزوز بلندتر می شود. در نتیجه سرنشینان لذت سواری با یک خودرو شیک همانند مرسدس بنز AMG را تجربه می کنند.