هر دو خودروی هوندا سیویک و شورولت ایمپالا، خانوادگی بوده و مناسب سفر هستند. هر چقدر که در مورد این دو خودرو بیشتر بدانید بهتر می توانید راحت تر تصمیم گرفته و در نهایت خودروی مناسب خود را خریداری کنید.

شورولت ایمپالا، بزرگتر از هوندا آکورد
شورولت ایمپالا، بزرگتر از هوندا آکورد

طراحی خارجی بدنه

هوندا آکورد براساس تغییراتی که اعمال کرده، خودرو را بزرگتر ساخته است، بدنه کشیده تر شده و مشخص است که نسبت به مدل های قبلی، جاداتر ساخته شده است. تا حدودی اسپرت به نظر می رسد.

در همین حال، کارخانه شورولت، نسل 10 خودروهای را تولید می کند. این خودرو نسبت به مدل های قبلی بزرگتر است. بیشتر برای جابجایی سالمندان طراحی شده و این بار شرکت خودروسازی به فکر سالمندان است. خودروی شورولت ایمپالا 13 اینچ نسبت به هوندا آکورد بلندتر است. فاصله بین دو محور در شورولت ایمپالا 3 اینچ نسبت به هوندا آکورد بیشتر است.

در کل به لحاظ اندازه شورولت ایمپالا بزرگتر از هوندا آکورد ساخته شده و جادارتر است و حتی وزن خودرو نیز نسبهت به هوندا آکورد سنگین تر است. البته هوندا آکورد هم مدرن تر به نظر می رسد. ولی شورولت ایمپالا هم کلاسیک است. بزرگتر بوده و به مشتریان خود متعهد است.

هوندا آکورد با 252 اسب بخار
هوندا آکورد با 252 اسب بخار

طراحی داخلی خودرو

هوندا آکورد در این مورد چندان خلاقانه ظاهر نشده ولی با این وجود راننده و سرنشینان می توانند با پنل های داخل خودرو، سرگرم شده و اطلاعات مسیر را بدست بیاورند. صندلی های چرم، سیستم صوتی 450 وات، روکش های چوبی داشبورد و کنسول ها، صفحه لمسی با وضوح بالا از دیگر ویژگی های این خودرو ژاپنی است.

طراحی خارجی شورولت ایمپالا ممکن قدیمی به نظر برسد ولی طراحی داخلی جدید است. استفاده از فناوری های جدید باعث می شود که خودرو مدرن به نظر برسد و به همین دلیل راننده و سرنشینان نیز در استفاده از خودرو کاملا راحت هستند.

شورولت ایمپالا به لحاظ اندازه بزرگتر از هوندا آکورد است. فاصله صندلی های عقب تا جلو 3.5 اینچ بیشتر بوده و فضای صندوق نیز به حدی بزرگتر است که می توان به 4.8 فوت اسباب و تجهیزات در آن جای داد.

کارایی شورولت و هوندا

کارایی این دو خودرو چندان مورد بحث نیست، هوندا آکورد به حد کافی سریع بوده و با موتور 2 لیتری 252 اسب بخار در 5.5 ثانیه به سرعت 60 مایل در ثانیه دست یابد. موتور شورولت مالیبو بزرگ بوده و با یک موتور چهار سیلندری 197 اسب بخار قدرت ایجاد می کند اما با موتور 3.6 لیتری V6 می تواند 305 اسب بخار ایجاد کرده و در مدت 6.1 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد.