فورد برانکو (Ford Bronco) و جیپ رانگلر (Jeep Wrangler) هر دو از ماشین های تاپ آمریکایی هستند که هر ماشین طرفدارانی دارد.

مقایسه موتورهای فورد برانکو 2021 و جیپ رانگلر

موتور هر دو اتومبیل آفرود توربو و V6 بوده ولی ماشینی که به موتور استانداردی مجهز باشد نسبت به دیگری برتری خواهد داشت. صدای موتور جیپ رانگلر، به گوش بسیاری از رانندگان این ماشین آشنا است. 285 اسب بخار قدرت و 260 پوند فوت گشتاور آن است و موتور فورد برانکو، 3.2 لیتری، با 270 اسب بخار و 310 پوند فوت گشتاور مجهز شده است.

در پایین ترین مدل فورد برانکو، موتور توربین توئین 2.7 لیتری، V6  با 310 اسب بخار و 410 پوند فوت گشتاور کار گذاشته شده ولی در سه تریم موتورهای استاندارد به کار گرفته شده است. قدرت اسب بخار موتور جیپ رانگلر، 2 لیتری، 4 برابر کمتر بوده ولی علی رغم وزن 295 فوت، گشتاور آن بیشتر است. البته جیپ رانگلر در بخش موتور، نسبت به فورد برانکو 2021، برتری خفیفی دارد. موتور دیزل 3 لیتری در پایین قرار داده شده تا بهتر بتواند از هوای طبیعی تنفس کند و 260 اسب بخار قدرت تولید کرده و 442 پوند گشتاور دارد. موتور 4.6 لیتری V8 برای جیپ رانگلر مناسب نیست و به همین دلیل از این چنین موتورهایی در این ماشین استفاده نشده است.

قدرت نزدیک بهم موتور فورد برانکو و جیپ رانگلر
قدرت نزدیک بهم موتور فورد برانکو و جیپ رانگلر

قوه محرکه

گیربکس فورد برانکو، هفت سرعته و دستی تنظیم شده ولی در جیپ رانگلر، موتور استاندارد به کار گرفته شده و موتور توربوی استاندارد است. در مدل های فورد برانکو که به موتور 2.7 لیتری مجهز هستند، جعبه دنده ای اتوماتیک قابل تنظیم برای 10 سرعت کار گذاشته شده که می توان این امکان را در موتورهای استاندارد به کار گرفت. جیپ رانگلر با جعبه دنده اتوماتیک قابل تنظیم 10 سرعت ماشینی فوق العاده عالی است. ولی شرکت فورد، اولین موتوری که در فورد برانکو به کار گرفته بود را بهبود بخشید.

رانندگی راحت با فورد برانکو و جیپ رانگلر
رانندگی راحت با فورد برانکو و جیپ رانگلر

پیشرانه

محورهای جلو و عقب هر دو خودرو نقاط مشترکی دارند. متناسب با مدل می توان از دیفرانسیل با قفل الکترونیکی استفاده کرد. شما می توانید فورد برانکو را با چهار حالت رانندگی کنید. به جز مدل Badland از دنده 1:4:70 استفاده شده است. شما می توانید با دنده اتوماتیک در دو وضعیت رانندگی کنید. در مدل های پایه، Big Bend, Outer bank جعبه دنده با نسبت های 3:73:1 توزیع شده و در دو مدل آخر نسبت جعبه دنده، 4:27:1 است. در مدل های Black Diamond و Badland یک جعبه دنده 10 سرعته اتوماتیک کار گذاشته شده است.