هر دو ماشین فورد فوکوس (Ford Focus) و هوندا سیویک (Honda Civic) هاچبک های محبوب بین مردم هستند. ما در این محتوا به شما کمک می کنیم تا بتوانید بین فورد و هوندا، بهترین انتخاب را بکنید. در این محتوا با مقایسه دو خودروی فورد و هوندا، شما در انتها راحت تر می توانید بین این دو یکی را انتخاب کنید.

مقایسه مدل های فورد فوکوس و هوندا سیویک

فورد فوکوس یکی از بهترین های هاچ بک بوده که سبک آن عالی بوده و بسیار معروف است. آخرین مدل فورد به تقلید از دهه 1988 با هندلینگ راحت خودرو و پر قدرت ساخته شده است. با این وجود هوندا سیویک اسپرت خیلی راحت تر به نظر می رسد. علاوه بر این هاچ بک های دیگری مانند فولکس واگن گلف، آسترا واکسهال، و کیا سید نیز با فورد و هوندا رقابت می کنند.

فورد فوکوس و هوندا سیویک، دو هاچبک راحت
فورد فوکوس و هوندا سیویک، دو هاچبک راحت

ویژگی های داخلی فورد و هوندا

طراحی داخلی فورد فوکوس با بهترین مواد ساخته شده و موجب شده تا این خودرو عالی به نظر برسد. صندلی های پشتی نیز راحت هستند و راحتی و امنیت سرنشینان تضمین شده است.

برعکس در خودروی هوندا سیویک، داشبورد و دیگر بخش های مهم خودرو از پلاستیک سخت ساخته شده، راننده می تواند با نشانگرهای بزرگ، اطلاعات مسیر و خودرو را بدست بیاورد. صفحه نمایشی کوچکی در این خودرو نیز استفاده شده است.

فورد فوکوس و هوندا سیویک، مقایسه فناوری آمریکا و ژاپن
فورد فوکوس و هوندا سیویک، مقایسه فناوری آمریکا و ژاپن

فناوری فورد و هوندا

در خودروی فورد فناوری اتصال گوشی همراه شامل Android Auto و Apple CarPlay استفاده شده و در تریم های بالاتر، کروز کنترل، سنسورهای پارکینگ و تهویه مطبوع وجود دارد که بخاطر این ویژگی ها، قیمت مدل هم بالاتر خواهد بود.

در هوندا سیویک ابتدایی فقط تجهیزات ایمنی به کار گرفته شده ولی در مدل های بالاتر، طیف وسیعی از فناوری های استفاده شده اند.

صندلی ها

صندلی های راننده فورد فوکوس راحت است و راننده می تواند صندلی خود را برای هر وضعیت دلخواه تنظیم کند. راننده در هر وضعیتی که صندلی را تنظیم کند می تواند با دنده، فرمان پدال ها به خوبی کار کند. فضای ذخیره و قرار دادن اسباب و وسایل در صندلی های عقب، 341 لیتر است.

فضای ذخیره سازی در صندوق عقب خودرو، 478 لیتر بوده و می توان از فضای صندلی های عقب هم برای ذخیره سازی هم استفاده کرد.

انواع مدل ها

شما با آگاهی به انواع مدل ها می توانید، بهتر در مورد نوع خودروی مورد نیاز خود تصمیم بگیرید. می توانید به راحتی متوجه شوید که کدام خودرو، نیازهای شما را برآورده می کند.

مدل های فورد فوکوس

فوکوس زتک (Ford Zetec) – اگرچه یک مدل ابتدایی است ولی ویژگی هایی مانند کمک سرعت هوشمند، ترمز دستی الکترونیکی، حفظ خطر مسیر در آن استفاده شده است.

فوکوس تیتانیوم (Ford Titanium) – در این مدل، از ویژگی هایی مانند چراغ عقب LED، برف پاک کن اتوماتیک، صندلی جلو گرم شونده و استارت بدون کلید به کار برده شده است.

فورد فوکوس ST  و ST LINE – صندلی های قرمز، اگزوز دو لوله، سیستم تعلیق تنظیم شده و اسپویلر رنگ بدنه موجب شده که این مدل خودرو، اسپرت به نظر برسد.