خودروی پژو  508 (Peugeot 508) ، اتومبیل بزرگ خانوادگی است که مورد توجه بسیاری از مردم قرار گرفته و پس از آن، مدل 508 SW تولید خواهد شد. این اتومبیل جایگزین مناسبی برای پژو 407 و 607 بود که برنامه ای برای تولید آن معرفی نشده بود.

برنامه تولید انبوه پژو 508

در این مدل خودرو نسل دوم موتورهای اتومبیل C5 استفاده شده و قرار است که این خودرو به همراه با  اتومبیل C5 در چین تولید شود. مدل های جدید خودرو در پایان سال به بازار عرضه خواهد شد. چراغ های جلو LED است. در دو مدل 505 SW و RXH موتورهای جدیدی استفاده شده است. با توجه به کیفیت بالا و کم مصرف بودن، به این خودرو چندین جایزه مدنظر گرفته شد.

مدل فیس لیفت پژو 508 رونمایی خواهد شد. در این مدل از موتور دیزلی 2 لیتری با قدرت 180 اسب بخار استفاده شده و همچنین یک موتور الکتریکی نیز در این خودرو استفاده شده و پیشرانه AWD خودرو را به حرکت در می آورد و موتور الکتریکی 200 اسب بخار قدرت دارد.

مقایسه مدل سالن سدان و سدان پژو 508

طول خودروی سالن سدان، 4.81 متر و خودروی بعدی 4.79 متر است. عرض جلوی این خودرو در مقایسه با خودروی 407، کوتاه تر و فضای داخل کابین بزرگتر است و در عین حال عرض عقب خودرو بزرگتر به نظر می رسد.

این خودرو با مشارکت خودروساز چینی دانگ فنگ طراحی و ساخته شده و 65000 دستگاه از این خودرو در سال 2012 در چین فروخته شد. شرکت فرانسوی سازنده این خودرو پیش بینی کرده که فروش این مدل خودرو در چین نسبت به فرانسه بیشتر باشد. این اولین باری است که فروش خودروی در کشور دیگری به جز فرانسه نسبت به کشور مبداء با حداکثر فروش پیش بینی شده است.

پژو 508 با دو موتور
پژو 508 با دو موتور

مشخصات فنی پژو 508

در این خودرو از موتور دیزلی استفاده شده و موتور 1.6 لیتری HDI در کنار موتور دیگر هیبریدی قرار گرفته که در نهایت به جعبه دنده تمام اتوماتیک متصل می شود و خودروی کم مصرف بوده و به ازای هر 100 کیلومتر 4.20 لیتر سوخت مصرف می کند. میزان انتشار دی اکسید کربن در هر کیلومتر، 109 گرم دی اکسید کربن است.

باک بنزین این خودرو نسبت به خودروی فولکس واگن Passat Bluemotion کمی بزرگتر بوده ولی مخزن و می تواند 1637 کیلومتر بیشتر از این خودرو مسافت بپیماید. اولین موتورها 114 گرم در هر کیلومتر گاز دی اکسید کربن را منتشر می کردند. در مدل بعدی میزان انتشار به 109 گرم در هر کیلومتر کاهش یافت. هوای تصفیه شده به موتور وارد می شد و به همین دلیل می توان گفت که میزان انتشار دی اکسید کربن این خودرو در حد قابل ملاحظه ای کاهش یافته است.