خودروی کیا سونت (Kia SONET) جدیدترین کراس اور شهری که به یک موتور دیزلی و 2 موتور بنزینی مجهز است. موتور دیزلی 1493 سی سی بوده در حالی که موتور بنزینی 1197  و 998 سی سی ظرفیت دارد.

در دو مدل کیا سونت با جعبه دنده اتوماتیک و دستی عرضه شده و متناسب با مدل، این حداکثر پیمایش مسافت این خودرو بین 18.2 تا 21.4 کیلومتر متغیر است. خودرویی 5 نفره بوده و طول آن 3995، عرض، 1790 میلی متر و فاصله بین محورها، 2500 میلی متر است.

کیا سونت مجهز تعویض دنده از پشت فرمان
کیا سونت مجهز تعویض دنده از پشت فرمان

مشخصات فنی خودرو کیا سونت

حداکثر مسافت پیموده 19 کیلومتر به ازای هر لیتر بوده و حجم موتور، 1493 سی سی بوده و حداکثر قدرت، 113.4 پوند اسب بخار در 4000 دور در دقیقه و حداکثر گشتاور، 250 نیوتن متر در 1500 – 2750 دور در دقیقه، نوع دنده متناسب با مدل می تواند دستی یا اتوماتیک باشد.

ظرفیت باک بنزین خودرو، 45 لیتر و سوخت خودرو، بنزینی بوده و ظرفیت صندوق عقب، 392 لیتر و نوع خودرو شاسی بلند کراس اور است.

موتور 4 سیلندری بوده و توربو شارژ است. خودرویی شش سرعته بوده و سیستم چهار چرخ محرک باعث حرکت راحت خودرو در تمام مسیر می شود.

سیستم تعلیق خودرو کیا سونت

سیستم تعلیق جلو، مک فرسون استروت با کویل فنری و عقب، میله پیچشی با فنر کویل است. ترمز جلویی، دیسک و عقبی، درام است.

اندازه خودرو کیا سونت

اندازه (طول×عرض×ارتفاع) (3995×1790×1642) میلی متر، ظرفیت صندوق عقب، 392 لیتر و خودرویی 5 نفره و 5 در است و فاصله بین محورها، 2500 میلی متر است.

امکانات رفاهی کیا سونت

صندلی های کیا سونت به ویژگی تهویه مجهز بوده و در سیستم صوتی خودرو، 7 بلندگو، با ساب ووفر، آهنگ ها را پخش می کنند.

سیستم تهویه هوا با قابلیت پیشرفته تصفیه هوا، هوای داخل کابین خودرو را تهویه و تصفیه می کند. سیستم گرمایش خودرو باعث راحتی سرنشینان در زمستان می شود.

خودروی کیا سونت مجهز به کروز کنترل
خودروی کیا سونت مجهز به کروز کنترل

فرمان برقی، و قابل تنظیم بوده و کنترل خودرو را راحت تر نموده و سیستم ترمز ABS باعث شده تا میزان تصادفات کیا سونت کاهش یابد.

کیسه هوای راننده و مسافرین باعث ایمنی کلیه سرنشینان خواهد شد. پنجره های جلو و عقب به صورت برقی بالا و پایین می شود و رینگ های خودرو، آلیاژی بوده و چراغ های مه شکن جلو باعث حرکت بهتر در آن شرایط آب و هوایی می شود.

سیستم کنترل از راه دور استارت و توقف کیا سونت یکی از مزایای دیگر آن به شمار می رود. سیستم هشدار نبود بنزین به راننده کمک می کند تا از نبود سوخت باخبر شود. پریز برق ، چراغ های درهای، چراغ مطالعه، پشتی های قابل تنظیم صندلی های جلو و عقب و بازویی قابل تنظیم و قابلیت تنظیم کمربند ایمنی صندلی های جلو و جا لیوانی جلو و عقب خودرو، دریچه های تهویه، کروز کنترل، سیستم توقف جلو و عقب خودرو، سیستم ناوبری، سیستم ورود با کیلس و کارت هوشمند، سیستم روشن و خاموش کردن موتور، تعویض دنده از پشت فرمان، سیستم کنترل صدا، شارژ USB صندلی های جلو و عقب، از امکانات رفاهی این خودرو به شمار می رود.