رنو تلیسمان یا تالیسمان (Renault Talisman) یکی از سدان های معروف و محبوب کمپانی رنو و از جمله خودروهای سایز متوسط آن به شمار می رود. خط تولید رنو تالیسمان در سال 2015 در فرانسه راه اندازی شد و یک سال بعد در کره جنوبی نیز شروع به کار نمود، و خودروهایی که از این محصول در بازار ایران وجود دارند، عمدتا محصولات کشور کره هستند. رنو در حال حاضر از مدل 2020 این خودرو رونمایی کرده و این در حالی است که مدل های قبلی این خودرو نیز همچنان در سراسر دنیا دارای محبوبیت هستند.

رنو تالیسمان
رنو تالیسمان

با امکانات رنو تالیسمان بیشتر آشنا شوید

رنو تالیسمان خودرویی با طراحی شیک و امکانات متعدد است. رنو برای این خودرو از امکاناتی مثل سقف تمام شیشه ای، سنسور نور و باران، استارت دکمه ای قابل کنترل از بیرون، ماساژور صندلی جلو، کامپیوتر سفر، گرمکن صندلی ها و همچنین سیستم های صوتی بروز ویژه سرنشینان جلو و عقب خودرو استفاده کرده است.

رنو تلیسمان یا تالیسمان از یک موتور 1.6 لیتری توربو بهره می برد که قدرت آن به 200 اسب بخار می رسد و همین موضوع باعث شده که سرعت صفر تا صد این خودرو حدود 7.5 ثانیه به طول انجامد. همچنین رنو برای این خودرو از یک گیربکس 7 سرعته دو کلاچه استفاده کرده که باعث تعویض راحت دنده ها می شود.

رنو تلیسمان از لحاظ ایمنی نیز خودرویی با کیفیت و شاخص شناخته می شود. رنو برای این خودرو از امکاناتی نظیر رادار خطی، رادار نقطه کور، سیستم تشخیص سرعت مجاز در جاده ها، سنسور باد لاستیک، سنسور جلو و دنده عقب، ترمزهای دیسکی خنک شونده و همچنین سامانه کنترل کشش پایداری استفاده کرده است.