بنتلی فلایینگ اسپور (Bentley Flying Spur) یکی از ماشین های دوست داشتنی بریتانیایی است. خیلی از راننده ها حرفه ای دوست دارند که پای خود را حداقل یک بار روی پدال گاز این خودرو فشار دهند. عملکرد خودرو عالی بوده و داخل کابین عالی و دوست داشتنی و راحت است. صندلی های این خودرو بریتانیایی با چرم دوخته شده و دسته های صندلی نیز گرم شونده است. قیمت این خودرو 14 میلیون تومان است.

بنتلی فلایینگ اسپور با دو موتور
بنتلی فلایینگ اسپور با دو موتور

تغییرات جدید در بنتلی فلایینگ اسپور

پیشرانه هیبریدی در بنتلی فلایینگ اسپور مدل 2022 به چشم می خورد که می تواند به کمک یک موتور الکتریکی و یک موتور توربو شارژ 536 اسب بخار را تامین کند. باتری این خودرو 14.1 کیلو وات ساعت است. راننده با موتور الکتریکی می تواند تا مسافت کوتاهی رانندگی کند. تغییر موتور از V8 به W12 در عملکرد خودرو چندان تفاوت چشمگیری ایجاد کرده است.

قیمت و شناخت خودرو بنتلی فلایینگ اسپور

شرکت بنتلی که زیر مجموعه فولکس واگن است. این بار تصمیم گرفته که شکل موتور را از V8 به W12 تغییر دهد. شرکت می تواند بنا به سفارش مشتریان، خودروهای سفارشی را طراحی کرده و تولید کند. مشتریان می توانند رنگ بدنه را به دلخواه خود انتخاب کنند. در طراحی داخل خودرو نیز این قضیه صدق می کند. محفظه کوچکی در صندلی عقب برای خنک نگه داشتن نوشیدنی ها مدنظر گرفته شده است.

موتور، قوه محرکه و عملکرد بنتلی فلایینگ اسپور

در این خودرو یک موتور توربو شارژ دو قلو کار گذاشته شده و سیستم محرکه آن نیز چهار چرخ بوده و گیربکس آن نیز دنده اتوماتیک و هشت سرعته است. موتور V8 می تواند 542 اسب بخار را تامین کند ولی در موتور W12 میزان قدرت اسب بخار به 626 اسب بخار ارتقاء یافته است. چراغ های عقب خودرو کاملا اسپرت طراحی شده است. این خودروی زیبا می تواند در مدت 3.5 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد. ولی در خودروهایی با موتور W12 می تواند خیلی سریع تر به شتاب 100 مایل در ساعت دست یابد. موتور توربو توئین V6 به همراه با موتور الکتریکی می تواند 536 اسب بخار قدرت و 553 پوند فوت گشتاور را ایجاد کند. این خودرو کاملا اسپرت بوده و سیستم تعلیق آن نیز تطبیقی بوده و قوه محرکه خودرو نیز محور عقب است. البته با این خودرو نمی توان از مبداء تا مقصد بی توقف رانندگی کرد.

بنتلی فلایینگ اسپور با موتور W12
بنتلی فلایینگ اسپور با موتور W12

مصرف سوخت بنتلی فلایینگ اسپور

سوخت این خودروی دوست داشتنی علی رغم اندازه بزرگ خود، کم است. موتور W12 می توان به ازای هر 12 مایل در شهر و 20 مایل در بزرگراه سوخت مصرف کند. این ارقام در V8 کمی جابجا شده و به 15 مایل در شهر و 20 مایل در بزرگراه محدود شده است. البته مصرف سوخت رولز رویس گوست نسبت به این خودرو کمتر نیست.