شرکت خودروسازی بوگاتی (Bugatti Car Company) یکی از دوست داشتنی ترین صنعت خودروسازی است. خودروی بوگاتی را اکثر جوانان دوست دارند و به همین دلیل در این تاریخچه سعی می کنیم که تاریخچه دقیق آن را مشخص کنیم.

سیر تاریخی شرکت خودروسازی بوگاتی

قرن 19

سال 1856- تولد کارلو بوگاتی

کارلو بوگاتی (1956 – 1940) مهندس ، طراح و نقره کار بین المللی بود. شرکت مبلمان او بسیار مشهور بود. او از هنرهای جدید الهام گرفته بود. البته طراحی های منحصر به فردی را انجام می داد و اغلب اوقات از مواد اولیه با کیفیت استفاده می کرد.

بوگاتی La Voiture Noire
بوگاتی La Voiture Noire

قرن 20

1900- نمایشگاه جهانی

با برگزاری نمایشگاه های بین المللی آمستردام و آنتورپ، که در این نمایشگاه های مطبوعات جهانی هم حضور داشتند، کارلو هم حضور یافت. مبلمان او مدال نقره را دریافت کرد.

بوگاتی شیرون
بوگاتی شیرون

قرن 21

2000 معرفی ویرون 16.4

شرکت بوگاتی در این سال مدل بوگاتی EB 16.4 را معرفی کرد که مدل تغییر یافته EB18.4 بود. خودروی او در نمایشگاه خودروی دیترویت، پاریس و ژنو حضور یافت. انجین آن هشت لیتری بود و بخاطر احترام به راننده مسابقات اتومبیل رانی، پیر ویرون، این نام برای او برگزیده شد. موتور 16 سیلندری بود.

2001 – طراحی مدل های جدید ویرون

شرکت بوگاتی در این سال مدل تغییر یافته بوگاتی ویرون را در نمایشگاه فرانکفورت به نمایش گذاشت. این مدل مفهومی 1001 اسب بخار قدرت داشت و ظرفیت موتور هم هشت لیتر بود. موتور توربو شارژر بود و 1250 نیوتن متر گشتاور این غول زیبا و دوست داشتنی بود. در آن سال این مدل خودرو، به تولید انبوه رسید.

2005

محل تاسیس کارخانه مشخص شد. در بخش مالشیم (MALSHEIM)  در اسلیس (ASLACE). در این محل بود که برند بوگاتی متولد شد. با تاسیس کارخانه در محل جدید، تصمیم گرفته شد که بجای کلمه کارخانه از واژه استودیو استفاده شود.

2005 تولید اولین نمونه ویرون

در پاییز همان سال اولین نمونه ویرون تولید شد. خودرو همانند نمونه اولیه آن با بهترین و با کیفیت ترین مواد ساخته شد تا در جهان بدرخشد. قدرت اسب بخار آن 1001، و حداکثر سرعت آن 400 کیلومتر بر ساعت بود، و در مدت کمتر از سه ثانیه می توانست به شتاب 100 کیلومتر بر ساعت برسد. خودروی تولید شده نسبت به هر مدل قبلی که تا به حال تولید شده بود سریع بود.

 2008 – مدل پرایمر مدل ویرون 16.4 گرند اسپورت

در طراحی این مدل خودرو، جمعی از مهندسین و طراحان شرکت داشتند. یک مدل کانورتیبل بود و 1001 قدرت اسب بخار آن بود. این مدل خودرو در نمایشگاه آمریکا رونمایی شد و بعدها این خودرو به رقم 3.2 میلیون دلار آمریکا فروخته شد.