دو کارخانه خودروسازی فورد (Ford Motors) و جنرال موتورز (General Motors) از بزرگترین شرکت های خودروسازی ایالات متحده هستند که بسیاری از برندها زیر نظر این دو شرکت خودروهایی را تولید می کنند. شاید در نظر اول، چنین به نظر برسد که هردو شرکت خودروهای مشابهی را تولید می کنند ولی چنین نیست.

حرکت آسان دو خودروی فورد و شورلت روی جاده برفی
حرکت آسان دو خودروی فورد و شورلت روی جاده برفی

سهم فروش خودرو فورد و جنرال موتورز

  • فورد و جنرال موتورز در صنعت خودروسازی سهم به سزایی دارند و شرکت جنرال موتورز در تولید خودرو برای بازار جهانی سهم عمده ای دارد.
  • هر دو شرکت تحت تاثیر بحران مالی 2008 قرار گرفتند.
  • خودروهای فورد و لینکلن محصول شرکت خودروسازی فورد هستند در حالی که جنرال موتورز انواع و اقسام برندها را تولید می کند.

میزان فروش فورد و جنرال موتورز

خودروهای شرکت جنرال موتورز 17% از بازار فروش ایالات متحده را به خود اختصاص داده و همچنان بزرگترین شرکت خودروسازی در ایالات متحده به شمار می رود.

البته میزان فروش جهانی هر دو شرکت خودروسازی اندک است. بیشترین سهم در فروش خودرو به شرکت تویوتا با 10.24%، فولکس واگن با 7.59%  از سال 2019 تاکنون بوده در حالی که سهم شرکت خودروسازی فورد 5.59% بود.

بازار بین المللی فروش خودرو متنوع و مختلف است و اقتصادهای جدیدی مانند برزیل، چین، هند در حال رشد و توسعه هستند و دو شرکت فورد و جنرال موتورز می توانند در این مناطق جهان، مدل های بیشتری از خودروهای خود را به فروش برسانند.

رقایت شانه به شانه فورد و جنرال موتورز
رقایت شانه به شانه فورد و جنرال موتورز

عملکردهای اخیر دو شرکت فورد و جنرال موتورز

شرکت خودروسازی جنرال موتورز نسبت به فورد کوچک تر است و شرکت جنرال موتورز در سال 2022، 122 میلیارد دلار درآمد کسب کرد و نسبت به سال قبل، 10.75% کاهش داشت.

درآمد شرکت فورد هم 127 میلیارد دلار بود که 18.45% نسبت به سال قبل کاهش داشته است. هردو شرکت بعد از بحران اقتصادی 2008 و 2009 به رشد قابل توجهی رسیده اند ولی هرگز فروش انبوه در هر دو شرکت اتفاق نیفتاد و انواع و اقسام مشکلات مالی را تجربه کردند.

استراتژی برند فورد و جنرال موتورز

تعداد بازارهای هردو شرکت خودروسازی یکی از تفاوت های مهم آن ها است. طی بحران 2008، طرح فروش فورد به هر آمریکایی موجب کاهش فروش خودروهای تولیدی شرکت در سراسر جهان شد.

بهره وری سوخت و فناوری جدید فورد و جنرال موتورز

هر دو  شرکت به بهره وری سوخت و استفاده از انرژی های جدید اهمیت می دهند و به همین دلیل نزد مردم محبوب هستند. امروزه در ایالات متحده، قوانین سختگیرانه ای برای حفظ محیط زیست تنظیم شده است.