جیپ کامپس (Jeep Compass) ، جدیدترین مدل شرکت فیات کرایسلر بوده که بعد از فروش بی سابقه جیپ رانگلر طراحی و تولید شده است.

این مدل شاسی بلند برای عرضه در اروپا طراحی و ساخته شده است.

جیپ کامپس
جیپ کامپس

جیپ شاسی بلند کامپس

مدل جدید کامپس نسبت به مدل قبلی کارآمدتر است.

در این جیپ شاسی بلند ، موتور 1.3 لیتری توربو شارژ  به کار گرفته شده که در مدل قبلی آن از موتور 1.4 لیتری استفاده شده بود.

نیروی محرکه آن در دو سطح 130 و 150 اسب بخار بوده و گشتاور آن 270 نیوتن متر است.

این خودروی زیبا با دو جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته و دستی 6 سرعته با دو کلاچ بوده که قدرت و کارایی آن را چندین برابر کرده است.

جیپ کامپس شاسی بلند
جیپ کامپس از بهترین های شاسی بلند

مدل گاز سوز جیپ کامپس

از آن جایی که در کشورهای اروپایی ، محیط دوست بودن خودروها بسیار مهم است بنابراین مدل 1.6 لیتری با قدرت 120 اسب بخار و گشتاور 320 نیوتن متر برای رانندگان اروپایی طراحی و ساخته شده است.

این مدل به جعبه دنده 6 سرعته دستی مجهز شده است.

جیپ کامپس بنزینی و گازوئیلی

این نوع جیپ با مشخصه FWD تولید شده و مدل هیبریدی به صورت 4FWD ساخته شده و در این مدل دو هر دو محور محرک بوده و ماشین را به هر طرف می توان به راحتی هدایت کرد.

برای این مدل، یک پیشرانه 1.3 لیتری برای محور جلو و موتور برقی برای محور عقب مدنظر گرفته شده و در مدل های مختلفی طراحی و عرضه شده که قدرت اسب بخار از 190 تا 240 اسب بخار متغیر است.

فرمان پذیری راحت

شما این مدل جیپ را می توانید به راحتی هدایت کنید. همچنین در این مدل، سیستم فنربندی سوپاپ دار به کار گرفته شده و ماشین به نرمی حرکت خواهد کرد.

طراحی متفاوت کابین راننده

در این مدل خودرو، از فناوری های جدید استفاده شده و برای همه سرنشینان ایربگ مدنظر گرفته شده، سیستم تشخیص مانع جلویی، سیستم هشدار خروج از خط حرکت اتوبان، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری، راحتی آن را دو چندان کرده است.

البته همه جیپ های تولیدی با این مشخصات تولید می شوند ولی شما می توانید مدل های دیگری را با امکانات پارک خودرو از راه دور، حرکت اتوماتیک از محل پارک شده، کنترل کروز، دوربین های 360 درجه و سیستم هشدار نقاط کور را سفارش بدهید.

جیپ کامپس در یک نگاه

خودروی جیپ یکی از ماشین های آفرودی است که از دوران قدیم در کشور ما طرفدارانی داشته است.

مدل جیپ کامپس، مطابق آخرین فناوری های روز تولید شده و در دو مدل بنزینی و گازوئیلی عرضه شده است.

راحتی راننده و کلیه سرنشینان در سفر مد نظر گرفته شده و در کل، زیبایی، سرعت و قدرت یکجا  ترکیب شده اند.