هوندا آکورا ILX (Honda Acura ILX)، محصول جدید سدان بوده که شاید در نظر اول لوکس بودن آن پنهان مانده است. طراحی خارجی بدنه عالی بوده و قیمت خودرو هم بالا است. در واقع هوندا سیویک قبلی تغییر یافته، سرگرمی های صوتی و تصویری این اتومبیل چندان تغییر نکرده و حالت رانندگی اسپرت در آن حذف شده و موتور چهار سیلندری 2 لیتری آن مقرون به صرفه است.

هوندا آکورا ILX مدل سال 2022 مجهز به سانروف
هوندا آکورا ILX مدل سال 2022 مجهز به سانروف

مهمترین رقبای آکورا ILX مدل سال 2022

رانندگی با این خودرو آسان بوده و از مهمترین رقبای  این خودرو می توان به آئودی A3، سری 3 بی ام دبلیو کوپه و مرسدس بنز کلاس A اشاره کرد که قیمت آن ها بالا بوده و شما می توانید با پرداخت 743 میلیون تومان این خودروی سدان را خریداری کنید.

تغییرات در خودروی هوندا آکورا ILX مدل سال 2022

در هوندا آکورا ILX مدل سال 2022 تغییرات زیادی داده نشده ولی قرار است که این خودرو با تغییراتی برای سال 2023 آماده شود. 

تفاوت مدل های پریمیوم و معمولی آکورا ILX مدل سال 2022

آکورا ILX کوچک و لوکس است. قیمت مدل Premium نسبت به مدل استاندارد آن بالا بوده که امکانات رفاهی خودرو در مدل پریمیوم بهتر شده و از فناوری های دوربین پارک جلو و عقب خودرو و کاهنده سرعت در این مدل نیز استفاده شده و مشخص است که کیفیت این خودرو خیلی زیاد بهبود نیافته است.

موتور، جعبه دنده و عملکرد آکورا ILX مدل سال 2022

در این خودرو، موتور چهار سیلندر با 201 اسب بخار با مشخصه دیفرانسیل جلو و جعبه دنده هشت سرعته تمام اتوماتیک، مشخصات فنی این خودرو را تکمیل می کند. اگرچه این خودرو سرعت خیلی زیادی ندارد ولی در مقایسه با خودروهای مدل های قبلی هوندا سدان آکورا با موتور VTEC در شرایط بهتری قرار دارد.

آئودی A3 و مرسدس بنز کلاس A سریع تر از هوندا آکورا ILX

آئودی A3 و مرسدس بنز کلاس A نسبت به این خودرو سریع بوده و این اتومبیل ها در بزرگراه نسبت به هوندا آکورا ILX سریع هستند و عملکرد عالی ترمز مهمترین مزیت آن به شمار می رود. 

هوندا آکورا ILX مدل سال 2022 مجهز به دوربین پارک جلو و عقب و کاهنده سرعت
هوندا آکورا ILX مدل سال 2022 مجهز به دوربین پارک جلو و عقب و کاهنده سرعت

میزان مصرف سوخت هوندا آکورا ILX مدل سال 2022

آکورا ILX به ازای 38 کیلومتر در شهر و 54 کیلومتر در بزرگراه به ازای هر لیتر سوخت مصرف می کند. شرکت ژاپنی در این حوزه با آئودی و دایملر رقابت می کند. این مدل خودرو به ازای 120 کیلومتر در بزرگراه، یک لیتر سوخت مصرف می کند که بهترین رکورد این اتومبیل محسوب می شود.

طراحی داخلی، امکانات رفاهی و صندوق عقب هوندا آکورا ILX

راننده و سرنشین جلو فضای کافی دارند ولی این مشخصه برای سرنشینان عقب مدنظر گرفته نشده است. سانروف، صندلی های گرم شونده و امکان کنترل دمای کابین برای سرنشینان جلو و عقب از امکانات رفاهی خودرو به شمار می رود. داشبورد خودرو در مقایسه با مرسدس بنز کلاس A تغییری نکرده و در عوض آن صندوق عقب بزرگ بوده و بخاطر این مشخصه، در طبقه بندی کامپکت های تولیدی شرکت قرار نمی گیرد.