مرسدس بنز EQS (Mercedes Benz EQS) به عنوان گل سرسبد خودروهای آلمانی باقی خواهد ماند و به نظر می رسد که یکی از جذاب ترین خودروهای الکتریکی باشد.

بدنه آن به گونه ای طراحی شده که می تواند به راحتی از تونل باد عبور کند. در کابین مجلل آن می توان از اینترنت وای فای هم استفاده کرد.

هیچ ماشینی را نمی توان یافت که در داشبورد آن پنل های متعددی برای راننده نسبت به کنترل مسیر وجود داشته باشد.

مرسدس بنز EQS با شتاب 60 مایل در ساعت در مدت 4.1 ثانیه
مرسدس بنز EQS با شتاب 60 مایل در ساعت در مدت 4.1 ثانیه

مرسدس بنز EQS  با 329 اسب بخار و محور عقب (EQS 450) یا 516 اسب بخار با چهار چرخ متحرک  (EQS 580 4MATIC)  در دو مدل عرضه شده است.

در هر دو مدل باتری 107.9 کیلو وات ساعت انرژی حرکتی هر دو را تامین می کند که می توان تا مسافت 300 مایل را رانندگی کرد. خودروی لوکسی است که هر راننده ای دوست دارد حداقل یک بار با آن رانندگی کند.

انجین، قوه محرکه و عملکرد مرسدس بنز EQS

انجین مرسدس بنز EQS الکتریکی است و روی محور عقب سوار شده و 329 اسب بخار و 406 پوند فوت گشتاور را ایجاد می کند.

انجین الکتریکی مرسدس بنز EQS 580 4MATIC در هر دو محور سوار شده و بنابراین هر چهار چرخ دارای قوه محرکه است که می تواند 516 اسب بخار قدرت و 611 پوند فوت گشتاور را ایجاد کند.

مرسدس با پیشرانه عقب می تواند در مدت 5.5 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد.

در حالی که مدل مرسدس EQS با پیشرانه دو محور می تواند در مدت 4.1 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد. سیستم تعلیق این مدل مرسدس بنز بادی است.

مرسدس بنز EQS با انجین الکتریکی
مرسدس بنز EQS با انجین الکتریکی

اندازه چرخ های مرسدس بنز

اندازه چرخ ها بین 19 تا 21 اینچ است.

با فرمان در مدل ماشین با پیشرانه محور عقب می توان چرخ ها را تا 4.5 درجه زاویه تنظیم کرد و با بروزرسانی جدید می توان این زاویه تا 10 درجه هم تغییر داد.

با فناوری جدید می توان سدان مرسدس بنز به طول 205.4 اینچ را مانور داد و در عین حال پایداری آن را در سرعت های بالا ایجاد کرد. البته لازم است که پشت فرمان این صحبت را تایید کرد.

مسافت حرکت، شارژ و عمر باتری

در هر دو مدل مرسدس بنز باتری لیتیومی 107.8 کیلو وات ساعت کار گذاشته شده است.

این مدل مرسدس بنز می تواند تا 478 مایل در ساعت را بپیماید.

البته 300 مایل پیش بینی شده و خودرو برای این مقدار مسافت آماده شده است. باتری خودرو می تواند در مدت 11 ساعت و 15 دقیقه با شارژر 240 ولت از 10 تا 100 شارژ شود.