مرسدس بنز (Mercedes Benz) یکی از کمپانی های آلمانی و یکی از غول های خودروساز جهان به شمار می رود. این کمپانی تخصصی در سال 1926 تاسیس شده و امروزه در کلاس های مختلفی انواع خودروها را تولید می کند.

کلاس های مختلف مرسدس بنز
کلاس های مختلف مرسدس بنز

کلاس های تولیدی مرسدس بنز متعدد هستند و برای کسانی که با این خودروساز آشنایی ندارند، کمی پیچیده به نظر می رسند. در حالت کلی این خودروساز در 5 کلاس مطرح محصولات خود را تولید می کند. این پنج کلاس تولیدی مرسدس بنز عبارتند از:

کلاس A: این کلاس از خودروهای بنز تاکنون در چهار نسل تولید شده اند و خودروهای کامپکت لوکسی هستند که میزان مصرف سوخت بسیار پایینی دارند، و به همین دلیل در زمره محصولات محبوب کمپانی بنز به شمار می روند.

کلاس B: محصولات این کلاس نیز خودروهای کامپکتی هستند که البته ظاهری اسپرت دارند. این خودروها نسبت به کلاس A ظاهر بزرگتر و موتور قدرتمندتری دارند. مرسدس بنز تاکنون سه نسل از این کلاس را تولید کرده و خودروهای این کلاس در آخرین مدل ها از آپشن های روز کمپانی بنز بهره می برند.

کلاس C: در این کلاس اقتصادی ترین خودروهای تاریخ مرسدس بنز قرار دارند، که تاکنون 4 نسل از آن به بازار فروش راه پیدا کرده است. خودروهای این کلاس در واقع در ابتدا به شکل یک سدان و استیشن تولید شدند اما، در ادامه نسخه‌هایی از فست ‌بک کوپه نیز به این کلاس وارد شد.

کلاس E: مرسدس بنز در این کلاس خود خودروهای سدان فول سایز را ارائه کرده است. کمپانی بنز در این کلاس نیز خودروهای کوپه ای ارائه کرده است. تا کنون 5 نسل از این کلاس به بازار فروش راه پیدا کرده است.

کلاس G: خودروهای شاسی بلند و تا حدود نظامی بنز در این کلاس جای دارند. در سراسر دنیا به خودروهای این کلاس لقب گرگ داده شده، چون محصولات قوی و لوکسی هستند.