اتومبیل های مرسدس بنز AMG GT C و فراری Portofino هر دو در دنیا محبوب هستند و طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد.

مقایسه پیشرانه و عملکرد مرسدس بنز AMG GT C و فراری Portofino

مرسدس بنز AMG GT C با موتور 4 لیتری V8 می تواند 550 اسب بخار و گشتاور 502 پوند فوت را ایجاد می کند. عملکرد این اتومبیل آلمانی قابل تحسین است و در 3.6 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت دست می یابد و حداکثر سرعت آن 197 کیلومتر بر ساعت است.

اگرچه مرسدس بنز عملکرد خوبی و قابل قبولی دارد ولی  Portofino نسبت به این خودرو در وضعیت بهتری قرار دارد. موتور توئین توربو شارژ 3.9 لیتری V8، باعث محبوبیت بیشتر این خودرو شده و با 591 اسب بخار و 560 پوند فوت گشتاور از مرسدس بنز AMG GT C پیشی می گیرد. قدرت ماشین باعث هر چه سریع تر حرکت خودرو می شود. حداکثر سرعت آن 200 مایل بر ساعت است و در 3.5 ثانیه به شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت دست می یابد.

اگرچه عملکرد مرسدس بنز به این اعداد و ارقام نزدیک می شود ولی باز هم Portofino از آن جلوتر است.

فراری Portofino، سریع تر و زیباتر از مرسدس بنز AMG GT C
فراری Portofino، سریع تر و زیباتر از مرسدس بنز AMG GT C

مقایسه طراحی مرسدس بنز AMG GT C و فراری Portofino

هردو اتومبیل مرسدس بنز AMG GT C و فراری Portofino بهلحاظ طراحی خارجی بدنه جذاب هستند. هر دو خودرو آیرودینامیک طراحی شده اند. در هر دو در عقب خودرو شکافنده باد طراحی شده تا ماشین با سرعت به پیش برود. سقف خودرو قابلیت باز و بسته شدن را دارد ولی Portofino باز هم نسبت به مرسدس بنز بیشتر جلب توجه می کند.

مقایسه بخش های مختلف بدنه مرسدس بنز AMG GT C و فراری Portofino

  • سقف – سقف مرسدس بنز به نرمی باز و بسته می شود ولی سقف فراری محکم بوده و در عین حال به راحتی باز و بسته میشود و در چهارده (14) ثانیه سقف این خودرو جمع می شود و یکی از دلایل گران بودن فراری به مرسدس بنز مزیت سقف است.
  • آیرودینامیکی چراغ های جلو و عقب – شرکت فراری حتی چراغ های جلو و عقب را آیرودینامیکی طراحی کرده است. چراغ ها به نحوی قرار گرفته اند که خودروی Portofino می تواند به سرعت به پیش برود.
  • دریچه های جانبی هوا – این دریچه ها باعث زیبایی هر چه بیشتر خارجی بدنه شده و همچنین فشار باد را کاهش داده و باعث حرکت سریع خودرو می شود.
عملکرد بالای فراری Portofino  به مرسدس بنز AMG GT C
عملکرد بالای فراری Portofino به مرسدس بنز AMG GT C

مقایسه کابین مرسدس بنز AMG GT C و فراری Portofino

هر دو اتومبیل مرسدس بنز AMG GT C و Portofino لاکچری و لوکس هستند. امکانات داخل کابین هر دو خودرو با هم برابری می کند و امکان اتصال گوشی های آیفون در هر دو خودرو مدنظر گرفته شده است.

با این حال فراری از برخی جهات نسبت به مرسدس بنز برتری هایی دارد. Portofino چهار نفره بوده ولی مرسدس بنز دو نفره است. نه تنها عملکرد خودرو بالا است بلکه شما می توانید خانواده یا دوستان خود را در لذت های سفر شریک کنید. فقط فضای بار مرسدس بنز نسبت به Portofino بیشتر است. مرسدس بنز 10.3 فوت مکعب و فراری 10.1 فوت مکعب است.