دو اتومبیل مرسدس بنز و آئودی لوکس بوده و هر کسی که بخواهد این چنین خودرویی را خریداری کند به طور یقین به یاد این دو اتومبیل خواهد افتاد. این دو برند همیشه مدل هایی را طراحی می کنند که عملکرد بالایی داشته و در عین حال امکانات بسیار عالی در داخل کابین خودرو برای راحتی و رفاه سرنشینان ایجاد کرده اند. حال وقتی این امکانات را مشاهده می کنید در انتخاب اتومبیل مورد نظر خود سردرگم می شوید.

در حالی که اتومبیل های هر دو برند طیف گسترده ای از امکانات را دارا هستند ولی با تمرکز روی چهار نکته مهم می توان خودروی مورد نظر را یافت و آن را خریداری کرد. با بررسی این چهار مورد متوجه می شویم که برند مرسدس بنز شرکت دایملر به واقع از برند آئودی گروه خودروسازی فولکس واگن همیشه جلو بوده و به همین دلیل در سطح بین المللی اتومبیل های این برند فروش بالایی داشته و سریع پیش فروش می شوند.

برتری مرسدس بنز به آئودی
برتری مرسدس بنز به آئودی

مقایسه عملکرد مرسدس بنز و آئودی

عملکرد برندهای مرسدس و آئودی بسیار بالا است. مدل های A8, Q7 , All Road آئودی نیز به لحاظ عملکردی در جایگاه بهتری قرار دارند ولی عملکرد مرسدس بنز هم بالا بوده و به سختی می توان آن را شکست داد.

عملکرد مدل های کلاس E  و کلاس S مرسدس بالا بوده ولی اگر خودرویی با عملکرد بسیار بالا جستجو می کنید، مرسدس بنز AMG GTR 2017 را خریداری کنید که حداکثر سرعت آن 198 مایل بر ساعت بوده و در مدت 3.5 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت دست می یابد.

مقایسه تکنولوژی مرسدس بنز و آئودی

آن چه که به واقع اتومبیل مرسدس را از سایر خودروها متمایز می کند، حجم فناوری هایی است که در انواع و اقسام مدل های مرسدس به کار گرفته شده است. این فناوری نه تنها در جنبه سرگرمی و مسیر یابی بوده و  بلکه در عملکرد بالای خودروی و راحتی سرنشینان نیز دیده می شود. فناوری PRE SAFE SOUND به کاهش اثرات تصادف و برخورد بر روی شنوایی سرنشینان کمک می کند. در صورت برخورد سیگنال کوتاهی قبل از آن منتشر می شود. این صدا بلافاصله شنوایی سرنشینان را تحریک کرده و آن ها را برای تصادف آماده می کند.

عملکرد بالای مرسدس بنز به آئودی
عملکرد بالای مرسدس بنز به آئودی

مقایسه طراحی داخل کابین مرسدس بنز و آئودی

ظرافت و لوکس و تجملی بودن مرسدس از آئودی بیشتر مشخص است. این نکته در مورد مدل های S مرسدس بنز بیشتر صادق است و صندلی های تمام چربی، تزئینات چوبی و آلومینیومی داخل کابین موجب جذابیت هر چه بیشتر خودرو شده و سرنشینان را شگفت زده می کند.

در طراحی داخل کابین از چوب درخت گردو استفاده شده که جلا داده شده و در نهایت همه این طراحی ها موجب شده که داخل کابین اتومبیل های مرسدس به کابین هواپیما شبیه باشد.

مقایسه خودروهای مرسدس بنز و آئودی

در حالی که مرسدس بنز مدل های سدان، کوپه و SUV تولید می کند که همگی مجلل و شناخته شده بوده ولی مردم اصلا خبر ندارند که مدل های ون مرسدس مانند SPRINTER, VITO, CITAN  و METRIS نیز وجود دارند و از آن ها استفاده می شود. همچنین با نرم افزار Master Solutions  نیز می توان ون فروخته شده را کاملا سفارشی طراحی کرد که البته داخل کابین براساس نظر مشتری، سفارشی طراحی می گردد.