مرسدس بنز (Mercedes Benz) و بی ام دبلیو (BMW) دو ماشین لاکچری اروپایی هستند. مدل های مختلفی از این دو اتومبیل هر ساله تولید می شود. انواع و اقسام مدل های سدان، تا شاسی بلند در کشورهای مختلف جهان دیده می شود که همگی نشان دهنده برتری بلامنازع دو برند مرسدس بنز و بی ام دبلیو است. این دو برند در بخش های مختلف تولید خودرو با هم رقابت می کنند. گاهی اوقات دو یا سه مدل خودرو برای کسب رتبه بالاتر برای رسیدن به صدر جدول رقابت می کنند.

مرسدس بنز و بی ام دبلیو رقابت شانه به شانه از ابتدای تاسیس
مرسدس بنز و بی ام دبلیو رقابت شانه به شانه از ابتدای تاسیس

فروش خودروهای مرسدس بنز و بی ام دبلیو در سراسر کشورهای جهان

اکثر مردم فکر می کنند که اگر دوست دارید که خودروی لوکسی را خریداری کنید بهتر است که خودروی آلمانی را خریداری کنید. البته در ذهن این چنین مردمی سوالات بسیار زیادی وجود دارد ولی باید بگوییم که امروزه اکثر خودروهای آلمانی استانداردهای خودروهای لوکس را رعایت کرده اند.

خودروهای هر دو برند مرسدس بنز و بی ام دبلیو گسترده و متنوع بوده و طیف وسیعی از مشتریان را در بر می گیرد. هر دو برند انواع و اقسام خودروها را تولید می کنند به طور مثال هر دو برند در زمینه تولید خودروهای هیبریدی سرمایه گذاری کرده اند که و این قضیه مشخص می کند که این دو برند از همان ابتدا برای کسب مشتریان بیشتر و فروش بیشتر خودروها با هم رقابت می کنند.

مرسدس بنز و بی ام دبلیو، برای کدام یک سرمایه گذاری می کنید؟
مرسدس بنز و بی ام دبلیو، برای کدام یک سرمایه گذاری می کنید؟

تفکر رو به جلو در مرسدس بنز و بی ام دبلیو

امروزه بی ام دبلیو حتی ماشین های عجیب و غریبی را تولید می کند و تفکر بی ام دبلیو رو به جلو است. هرگز انتظار نداشته باشید که بی ام دبلیو دوباره به گذشته برگردد و برای نسل های قدیمی خودرو تولید کند. همین تفکر در کارخانه دایملر دارنده برند مرسدس بنز نیز دیده می شود.

بی ام دبلیو i8 نمونه بارز تولید خودرو های جدید و الکتریکی است که نشان دهنده تفکر رو به جلوی در بی ام دبلیو است. البته گاهی اوقات مدلهای کلاسیک بی ام دبلیو را نیز تولید می شود. مدل BMW F20/F20 سری اول از این نوع است.

کارخانه بی ام دبلیو حتی برای برای هواپیماهای جنگی و خودرو نیز موتورهای غول پیکری طراحی و تولید می کند که باعث تعجب و شگفتی بسیاری از متخصصان مکانیک شده است.

مدل های BMW M یکی از بهترین خودروهای جهان بود که تولید می شود و هنوز طرفدارانی هم دارند و امروزه مدل های BMW X 1 , X25  نیز پا را فراتر نهاده و براساس تفکر جدید تولید می شوند.

مرسدس بنز نیز دست از تلاش نکشیده امروزه انواع و اقسام مدل های AMG با برندهای SLK SLS AMG, R129 SL 173 AMG, DTM AMG نمونه بارز تلاش های شرکت دایملر است و مرسدس بنز AMG خودروی هیبریدی است و این کارخانه مدل جدید F1 را برای مسابقات اتومبیلرانی طراحی و تولید کرده است.