مرسدس بنز کلاس G  (Mercedes Benz Class G) و جیپ رانگلر   (Jeep Wrangler)، اتومبیل های شاسی بلندی هستند که هر کسی دوست دارد که روی پدال گاز آن یک بار هم فشار داده و به سرعت بزرگراه را به پیش برود. عملکرد هر دو یکسان است و لاکچری و لوکس بودن هر دو نیز بر طرفداران هر دو ثابت شده است.

مرسدس بنز سریع تر از جیپ
مرسدس بنز سریع تر از جیپ

مقایسه موتور مرسدس بنز و جیپ

موتور مرسدس V8 4 لیتری بی توربو و بسیار قدرتمند بوده و مرسدس با این موتور می تواند در مقایسه با جیپ قدرتمندتر ظاهر شود.

جیپ به موتور V6 3.6 لیتری مجهز بوده که برای این خودرو تا حدی خوب بوده ولی نمی تواند در مقابل مرسدس عرض اندام کند.

موتور مرسدس بنز 8 سیلندری و جیپ 6 سیلندری و با 2 درصد اختلاف در مورد سیلندرها، مرسدس به پیش می تازد.

مقایسه عملکرد مرسدس بنز و جیپ

میزان قدرت مرسدس 416 اسب بخار و گشتاور آن 450 پوند بر فوت که در مقایسه با جیپ با اعداد 285 اسب بخار و 260 پوند بر فوت مشخص است که مرسدس بنز با سرمایه گذاری بیشتری به طور یقین مشتریان بیشتری را جلب خواهد کرد.

مقایسه قدرت یدک کشی مرسدس و جیپ

مرسدس می تواند 7000 پوند و جیپ 3500 پوند را یدک بکشد و این آمار و ارقام نشان می دهد که مرسدس در مدل های جدید خود سرمایه گذاری های کلانی را انجام داده تا اکثر مشتریان را در بازار بین المللی با خود همراه کند.

مقایسه ظرفیت حمل بار مرسدس و جیپ

ظرفیت حمل بار مرسدس 38.1 مکعب فوت و جیپ 31.7 مکعب فوت را مشخص شده ولی باز هم در مقایسه با جیپ قدرتمند بوده و همین تفاوت های اندک در نهایت موجب فروش بیشتر خودرو در سطح جهانی خواهد شد.

مرسدس بنز قوی تر از جیپ
مرسدس بنز قوی تر از جیپ

تفاوت های کلیدی مرسدس و جیپ

براساس آمار و ارقام بالا شما متوجه میشوید که مرسدس بنز از هر لحاظ بر جیپ برتری هایی دارد. این خودرو می تواند در مدت 60 ثانیه به حداکثر سرعت خود دست یابد که برای این مدل خودروی آمریکایی غیر ممکن است.

حتی به لحاظ فناوری و سرگرمی بازهم مرسدس بنز در وضعیت بهتری قرار دارد و امکان اتصال گوشی هایی با سیستم اندروید و iOS در این اتومبیل فراهم آمده است.

امروزه در برخی از کشورهای جهان، نیروهای نظامی از این مدل مرسدس بنز استفاده می کنند. این بار مرسدس بنزبسیار قوی تر از گذشته ظاهر شده و با این شگفتی هایی که خلق می کند، از خیلی از کمپانی ها پیشی خواهد گرفت.