نیسان  فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 (Nissan Frontier 4x Off-road)  جدیدترین محصول شرکت نیسان برای حرکت در جاده های و سفرهای برون شهری است. از خودروهای رقیب می توان به هوندا ریج لاین (Honda Ridgeline) و شورلت سیلورادو (Chevrolet Silverados) اشاره کرد.

چسبندگی خودروی نیسان  فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 به سطح جاده

محور عقب این خودرو، صفحات کشویی زیر موتور، جعبه دنده و مخزن سوخت و لاستیک ها به نحوی طراحی شده که باعث چسبندگی بیشتر خودرو به سطح جاده شده و باعث حرکت نرم آن می شود.

صفحات لغزشی که در زیر خودرو به کار گرفته شده باعث خواهد شد تا خودرو به راحتی روی سنگ ها حرکت کند. اگرچه برای حرکت در جاده تمهیدات لازم ایجاد شده ولی برای این کار بهتر است که از لاستیک های مخصوص حرکت  روی سنگلاخ استفاده کنید.

حرکت روان خودرو نیسان فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 در جنگل
حرکت روان خودرو نیسان فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 در جنگل

قدرت حرکتی نیسان  فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020

قدرت حرکتی نیسان  فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 به قدری زیاد است که می تواند از روی صخره ها به راحتی حرکت کند. دیفرانسیل به گونه ای کار گذاشته شده که نیاز به دو دیفرانسیل جلو و عقب احساس نمی شود و خودرو می تواند در تمام زمین های ناهموار حرکت کند.

دیفرانسیل محورهای جلو و عقب به حرکت نرم و روان خودرو در مسیرهای ناهموار کمک می کند. این خودرو می تواند شیب های بزرگ را به راحتی رد کند و پیچ های جاده ها را بدون هیچ مشکلی عبور کند.

زاویه چرخش خودرو در پیچ ها، 32.6 درجه خواهد بود. قدرت نیسان  فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 با تویوتا تاماکو 2021 برابری می کند.

زاویه 23.3 کمک می کند تا چرخ عقب مانع را رد کرده بدون این که سپر عقب به زمین برخورد کند.

تفاوت زاویه چرخش نیسان  فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020  و خودروهای هم رده

زاویه چرخش در خودروهای شورولت کلرادو ZR2 و تویوتا تامادو TRD Pro رعایت شده تا خودروها بتوانند بدون هیچ مشکلی از موانع بزرگ رد کنند. فلپ های پلاستیکی گل لاستیک عقب نیسان  Pro-4x در رد کردن موانع نقش مهمی دارند.

عبور ساده خودروی نیسان فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 از مسیرهای سنگلاخی
عبور ساده خودروی نیسان فرانتیر 4 ایکس آفرود 2020 از مسیرهای سنگلاخی

تفاوت خودروی SUV و کامیون های نیسان

فاصله بین دو محور در مدل SUV کوتاه است ولی در کامیون های نیسان بدین گونه نیست. نیسان Pro-4x در این مورد در مقایسه با رقبا در سطح متوسط است ولی کامیون هایی که به کمک فنرهایی مجهز هستند، عملکرد بهتری دارند.

لاستیک های Hankook 32 اینچ قدرت حرکتی این ابر خودرو را تقویت می کند.

لاستیک های ماشین به قدری نیرومند است که می تواند از مسیرهای شنی عبور کند. سیستم کنترل پایداری خودرو کمک می کند تا چهار چرخ بتوانند در مسیرهای سنگلاخی پایداری لازم را داشته باشد.