شرکت نیسان قصد دارد که 34% از سهام شرکت میتسوبیشی را خریداری کند. ارزش این معامله 2.2 میلیارد دلار است. Carlos Ghosn، مدیر اجرایی نیسان، این معامله را برد – برد اعلام کرد. مقررات هر دو شرکت محترم شمرده شده و ارزش سهام، سهامداران حفظ خواهد شد.

افزایش فروش محصولات میتسوبیشی توسط نیسان و رنو
افزایش فروش محصولات میتسوبیشی توسط نیسان و رنو

نیسان بزرگترین سهامدار میتسوبیشی

در صورت تصویب این معامله تا پایان سال، انجام خواهد شد و نیسان به بزرگترین سهامدار میتسوبیشی تبدیل خواهد شد. این اتحاد برای گسترش و توسعه هر دو شرکت مفید خواهد بود. خرید تجهیزات، فناوری و به اشتراک گذاری سیستم عامل ها، در این معامله مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر اجرایی Carlos Ghosn در این باره چنین اظهار نظر می کند که شرکت نیسان، بعد از این معامله همه بخش های میتسوبیشی را رسیدگی خواهد کرد و از آن جایی که این شرکت به بخشی از نیسان تبدیل شده بنابراین برای بازسازی و نوسازی آن همه تلاش و کوشش خود را به کار خواهد بست.

رنو،نیسان و میتسوبیشی، قوی تر از همیشه
رنو،نیسان و میتسوبیشی، قوی تر از همیشه

تکرار تجربه شرکت نیسان بعد از دایملر

مدیر اجرایی میتسوبیشی، اوساکو ماسوکو در مورد این معامله چنین اظهار نظر می کند و از بابت این معامله بسیار راضی و خرسند است. شرکت نیسان قبلا با شرکت هایی مثل دایملر نیز همکاری هایی داشته است.

اوسامو ماسوکو، مدیر اجرایی میتسوبیشی اعلام کرد که معامله با نیسان، اعتماد را در این شرکت دوباره احیاء کرد. ما با این معامله دوباره با نیسان متحد می شویم.

تجزیه و تحلیل شرکت میتسوبیشی از اتحاد با نیسان مدیر عامل شرکت میتسوبیشی اعلام کرد که خرید سهم این شرکت توسط نیسان موجب رشد این شرکت خواهد شد. شرکت نیسان می تواند محصولات این شرکت را در بازارهای کشورهای جنوب شرقی آسیا توسعه دهد و با این کار این محصولات به تعداد بیشتری به فروش خواهد رسید. شرکت رنو هم با نیسان متحد است و این سلسله مراتب موجب خواهد شد تا بتوانند مانند تویوتا و جنرال موتورز در سطح جهانی معروف شوند.

افزایش سود برای طرفین

پیروی این اتحاد، نیسان از رشد 14.5 درصدی سود خالص به 4.4 میلیارد دلار در 12 ماه منتهی به ماه مارس خبر داد. افزایش تقاضا در آمریکا و چین موجب صادرات بیشتر خودروهای این شرکت ها به دو این کشور خواهد شد.

شرکت نیسان افزایش سود خود را در ماه های بعد از این اتحاد پیش بینی کرد و پیروی این اتحاد محصولات نیسان و میتسوبیشی به بازارهای هدف عرضه خواهد شد. البته فروش شرکت نیسان نسبت به سال گذشته خوب بوده و برنامه افزایش فروش میتسوبیشی است تا بتوان ترازوی رقابت را متعادل کرد.