خودروی آئودی A8 (Audi A8)، یکی از جذاب ترین ماشین های سدان تولیدی شرکت فولکس واگن است. قابلیت های پنل جلویی تمام دیجیتالی جلوی راننده به قدری زیاد است که سیستم صوتی  و تصویری بخشی از آن بوده و می توانید هنگام مسافرت از تماشای ویدئوهای خود لذت ببرید.

خودروی تمام اتوماتیک آئودی A8

در این خودروی دوست داشتنی، حسگر دوربرد، میان برد، دوربین های 360 درجه، 12 دوربین فراصوت کار گذاشته شده تا راننده بتواند با خیال راحت ماشین را به پیش براند. راننده می تواند با کنترلر zFAS این سنسورهای تمام اتوماتیک را کنترل کنید.

راننده با این چنین مجموعه قدرتمندی می تواند به راحتی خودرو کنترل کند و 40 گزینه کمکی در اختیار دارد تا بتواند سایر سرنشینان را به مقصد برساند. در سیستم کروز انطباقی آئودی A8 نسبت به مدل قبل، تغییراتی زیادی ایجاد شده است. راننده می توان با این سیستم و فناوری خودران، با سرعت دلخواه خود حرکت کرده و با حفظ گشتاور خودرو و حرکت بین خطوط، در یک مسیر عاری از ترافیک به مسیر حرکتی خود ادامه دهد.

سیستم کمکی عبور از تقاطع در خودروی آئودی A8

سیستم کمکی عبور از تقاطع ویژگی دیگری است که به این خودروی تمام اتوماتیک اضافه شده است. براساس این سیستم، در صورت سنس عبور خطرناک خودروی دیگر از جلوی آن، اتومبیل به صورت اتوماتیک ترمز می کنند و در ضمن راننده می تواند به کمک تبلت که قابلیت دیتچ شدن از خودرو را دارد، خودرو را در محل دلخواه خود متوقف کند.

نمای جانبی آئودی ای 8
نمای جانبی آئودی ای 8

آئودی A8، رقیب سر سخت مرسدس بنز می باخ

راننده با کمک سیستم کروز انطباقی می تواند خودرو را بین خطوط رانندگی کرده و در ضمن سرعت خودرو را متناسب با فاصله جلویی و جانبی تنظیم می کند. سیستم خودران به گونه ای طراحی شده که راننده می تواند فرمان را رها کرده و در این شرایط، اتومبیل حتی می تواند در مسیرهای پیچ در پیچ هم به مسیر خود ادامه دهد. راننده لازم است که به زمان فعال شدن آن توجه کند بخاطر این که در زمان تراکم اطلاعات نمایش داده شده بر روی پنل جلویی، تشخیص فعال بودن این سیستم قدری مشکل خواهد بود.

داخل کابین آئودی ای 8
داخل کابین آئودی ای 8

سیستم توقف خودکار و توقف دوبل آئودی A8

 طی سال های اخیر اکثر شرکت های خودروسازی مطرح دنیا مانند مرسدس بنز، بی ام دبلیو سری 5 2019، فورد اکسپدیشن 2018، تسلا مدل S 2018، لینکلن ناویگیتور 2019، جگوار I-pace، به این فناوری مجهز هستند. البته مهندسان شرکت خودروسازی این سیستم را از هر جهت بررسی می کنند.