اتومبیل کونیگزگ جسکو (Koenigsegg Jesko)، خودروی سوئدی است که بالاخره لقب ابرخودرو را کسب کرد. سرعت این اتومبیل می تواند 278 مایل در ساعت است که نسبت به خودروهای هم رده خود بهترین است. این اتومبیل، خودرویی تهاجمی و سریع است که می تواند با پاگانی، فراری و لامبورگینی رقابت کند. موتور آن V8 بوده و می تواند 1280 اسب بخار را ایجاد کند. گیربکس آن 9 سرعته و دنده اتوماتیک است. قیمت این خودروی دوست داشتنی سوئدی، 3 میلیون دلار است. با توجه امکانات این خودرو، قیمت آن ناچیز به نظر می رسد.

اتومبیل کونیگزگ جسکو، با سرعت 278 مایل در ساعت
اتومبیل کونیگزگ جسکو، با سرعت 278 مایل در ساعت

شناخت خودروی اتومبیل کونیگزگ جسکو

اتومبیل کونیگزگ جسکو در دو مدل جاده ای و پیست طراحی و تولید شده است. مدل های خودرو براساس سفارشات مشتریان طراحی و تولید می شود. رینگ های آلومینیومی بوده که در زیبایی آن نقش بسزایی دارد. اندازه متفاوت تایرها به کنترل بهتر آن در مارپیچ ها کمک می کند. اسپویلرهای جلو و عقب خودرو به حرکت بهتر آن در باد کمک می کند. قابلیت AUTO SKIN موجب می شود که با فشار دکمه، پنل های بدنه خودرو باز شود که برای اولین بار در خودروی کونیگزگ REGERA دیده می شود. درهای این خودروی زیبای سوئدی، مارپیچی رو به بالا باز می شود. سیستم AUTO SKIN هرگز مانعی برای باز شدن درها نخواهد بود. فقط 125 عدد از این خودرو تولید خواهد شد و تمامی این خودروها قبلا پیش فروش شده اند.

موتور، قوه محرکه و عملکرد اتومبیل کونیگزگ جسکو

موتور V8 کونیگزگ جسکو می تواند 1280 اسب بخار و 1106 پوند فوت گشتاور را ایجاد کند. موتور مدل E85 می تواند 1600 اسب بخار را تولید کند. موتور این خودرو، سبک است. میل لنگ این خودرو، 285 پوند وزن دارد. موتور ساده ساخته شده و به همین دلیل ساده و راحت کار می کند. گیربکس اتومبیل کونیگزگ جسکو براساس فناوری LST کار می کند. این فناوری توسط خود شرکت سوئدی کونیگزگ طراحی شده و در مقایسه با فناوری دو کلاچ، باعث سریع تر حرکت کردن خودرو می شود.

پیشرانه محور عقب کونیگزگ جسکو

پیشرانه محور عقب بوده و باعث حرکت راحت خودرو در همه مسیرها شده و حتی در مارپیچ ها هم راحت تر حرکت خواهد کرد. چرخ های عقب در سرعت های پایین در جهت مخالف تنظیم می شود و این مشخصه باعث سریع حرکت کردن خودرو خواهد شد. وزن خودرو در سرعت های بالا افزایش یافته و در نتیجه باعث چسبندگی بیشتر آن به سطح جاده شده و از واژگونی آن جلوگیری می کند.

اتومبیل کونیگزگ جسکو با درهای مارپیچی رو به بالا
اتومبیل کونیگزگ جسکو با درهای مارپیچی رو به بالا

کابین، راحتی و حمل بار اتومبیل کونیگزگ جسکو

کونیگزگ جسکو دو سرنشینه بوده و سقف خودرو نیز باز شده و راننده و سرنشین جلویی می توانند از رانندگی در فضای باز لذت ببرند. شیشه های برقی، پدال های قابل تنظیم و فرمان پذیری از بهترین امکانات اتومبیل به شمار می رود. سیستم AUTO SKIN به عملکرد بهتر خودرو کمک می کند. از مواد اولیه چرم، فیبر کربن و آلومینیوم در طراحی داخل کابین استفاده شده که در نهایت موجب شده تا فضای داخلی زیباتر به نظر برسد. صندلی ها برقی بوده و با رنگ روشنی تزئین شده اند.