اتومبیل کیا سلتوس (Kia SELTOS)، کره ای محصول جدید شرکت است تا مشتریان خود را بیشتر از پیش شگفت زده کند. خودرویی با ترکیب سبک های Sportage  و Soul طراحی و تولید شده و به لحاظ مشخصات رانندگی با اتومبیل هیوندا کونا برابری می کند. علی رغم اندازه بزرگ خود، سوخت کمتری را مصرف می کند.

نمای جانبی کیا سلتوس
نمای جانبی کیا سلتوس

مدل های مختلف کیا سلتوس 2022

در مدل استاندارد موتور چهار سیلندری 2 لیتری کار گذاشته شده ولی در مدل های پیشرفته تر موتور توربو شارژ 1.6 لیتری با 175 اسب بخار استفاده شده و در مدل استاندارد LX، صفحه نمایش بزرگتری استفاده شده تا سرنشینان خودرو در زمان سفر از تماشا فیلم ها لذت ببرند.

در سایر مدل های این خودروی شاسی بلند، امکانات زیادی به کار گرفته شده است. کیا سلتوس در مقایسه با سایر شاسی بلندها مانند مزدا CX-30 و نیسان Kicks کمی بزرگتر است و سرنشینان راحتی بیشتری را حس خواهند کرد.

تغییرات جدید در کیا سلتوس 2022

در کیا سلتوس 2022، امکانات ایمنی مانند ترمز اضطراری خودکار، کمک به نگه داشتن خودرو در مسیر رانندگی و روشنایی خودکار چراغ های جلو از مهمترین تغییرات این مدل خودرو به شمار می رود.

صفحه نمایش 10.3 اینچ در همه مدل های استاندارد استفاده شده و در همه مدل ها بجز LX سنسور تشخیص آب و هوا و کنترل از راه دور استفاده شده است.

کیا سلتوس 2022، با دو موتور
کیا سلتوس 2022، با دو موتور

تقاوت مدل های L EX و SX

پلت فرم فرمان بهتر شده و خوش رنگ طراحی شده است. در مدل Nightfall اندازه رینگ چرخ ها، 18 اینچ و بدنه خودرو، سیاه رنگ آمیزی شده است. مدل EX SELTOS بهترین مدل این خودرو به شمار می رود و  راننده به تجهیزات بسیار زیادی در این مدل دسترسی دارد.

مدل SX بزرگ بوده و می توانید اسباب و وسایل خود را به راحتی حمل کنید و قیمت این مدل خودرو در مقایسه با سایرین، کمتر است.

قیمت مدل های ماشین با گزینه AWD قوه محرکه افزایش خواهد یافت. در صورتی که در محلی زندگی می کنید که مسیر رفت و آمد شما فاقد ناهمواری هایی باشد لازم نیست خودرویی با این مشخصه خریداری کنید.

موتور، جعبه دنده و عملکرد کیا سلتوس  2022

در این خودرو، دو موتور چهار سیلندر استفاده شده و موتوری 2 لیتری با قدرت 146 اسب بخار و موتور توربو شارژ 1.6 لیتری با 175 اسب بخار، قدرت ماشین را به نمایش می گذارد. این مدل خودرو می تواند در مدت 6.6 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد.

موتور اصلی به گیربکس اتوماتیک پیوسته متغیر (CVT) متصل شده و بدین ترتیب قدرت حرکتی خودرو کیا سلتوس  2022 تامین می شود.

موتور توربو شارژ به جعبه دنده اتوماتیک متصل شده و موجب می شود تا راننده بتواند دنده را اتوماتیک تعویض کرده و به مسیر خود ادامه دهد. امکان AWD با موتور توربو شارژ به صورت استاندارد عرضه می شود ولی در موتور استاندارد بنا به سفارش مالک خودرو نصب خواهد شد.

رانندگی این خودرو و فرمان پذیری ماشین آن راحت بوده و راننده می تواند به راحتی خودرو را در همه مسیرها هدایت کند. خودروهای Jeep Compass و Mitsubishi Outlander Sport  رقبای این خودرو به شمار می روند.