در خودروی آئودی A6 (Audi A6)، از فناوری های پیشرفته ای استفاده شده تا سرعت و کیفیت هر دو یکجا تامین شود.

مقایسه آئودی A6 با BMW و مرسدس بنز

زیر کاپوت دو موتور توربو شارژ کار گذاشته تا قدرت حرکتی خودرو را تامین کند. در مدل آئودی A6 -45 موتور چهار سیلندر بوده و در مدل آئودی A6-55، از موتور V6 استفاده شده است. قوه محرکه AWD مشخصه حرکتی بوده تا اتومبیل بتواند در همه مسیرها به حرکت خود ادامه دهد. این ویژگی در ماشین های BMW Series 5 و مرسدس بنز کلاس E لحاظ نشده است. راننده می تواند با فناوری هایی که در داشبورد قرار گرفته، خودرو را به راحتی کنترل کند. برخی مدل های آئودی شیک تر بوده و مالک لازم است که مبلغ بیشتری را پرداخت کند.

نمای جلوی آئودی A6
نمای جلوی آئودی A6

تغییرات جدید و امکانات رفاهی آئودی A6

سیستم صوتی و تصویری که در این خودرو به کار گرفته شده در مقایسه با مدل های قبلی، پیشرفته تر بوده و صفحه نمایش 10.1 اینچ ، در این اتومبیل استفاده شده است. کیسه هوا و سیستم هشدار باد لاستیک از امکانات ایمنی خودرو به شمار می رود. راننده می تواند چرخ های 20 اینچ را به عنوان گزینه اختیاری در مدل آئودی  A6-55 سفارش دهد.

موتور V6 توربو شارژ مدل آئودی A6-55 Premium Plus

از موتور V6 توربو شارژ در مدل آئودی A6-55 Premium Plus، استفاده شده و طراحی داخل کابین، زیبا و جذاب طراحی شده تا سرعت و زیبایی در این خودرو به روش حرفه ای تلفیق شود. سیستم صوتی پیشرفته، پد شارژ تلفن همراه، کروز کنترل تطبیقی، کمک به حفظ خودرو در مسیر بزرگراه، دوربین 360 درجه، باز شدن اتوماتیک در صندوق عقب، نورپردازی چند رنگی داخل کابین، سیستم تهویه مطبوع، گرمایش و تهویه مطبوع صندلی ها از امکانات رفاهی خودرو به شمار می رود.

آئودی A6  با کروز کنترل تطبیقی
آئودی A6 با کروز کنترل تطبیقی

موتور، جعبه دنده و عملکرد آئودی A6

موتور، توربو شارژ 2 لیتری 4 سیلندر با 240 اسب بخار و موتور دیگری توربو شارژ 3 لیتری V6 با 335 اسب بخار، قدرت حرکتی این خودروی زیبای سدان را تامین می کند. در این خودرو هم از سیستم استارت بدون کلید و دینام 12 و 48 ولت استفاده شده تا در شرایطی که دسترسی به بنزین وجود ندارد بتوان اتومبیل را هدایت کرد. جعبه دنده اتوماتیک 7 سرعته از ویژگی های بارز خودرو به شمار می رود و موتور V6 شتاب 60 مایل در ساعت را در 4.8 ثانیه تامین می کند ولی برای سبقت گرفتن از BMW 540i و مرسدس بنز E 450  4Matic  هنوز کافی نیست. شتاب خودروی  BMW 540i  برای 60 مایل در ساعت در 4.5 ثانیه بوده و مرسدس بنز E 450 4Matic می تواند در 4.6 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد. عملکرد این خودرو نسبت به بسیاری از خودروهای سدان اسپرت قابل قبول است.