بی ام دبلیو i4 (BMW i4)، از خودروهای مدرن است با هدف افزایش رفاه سفرهای خانوادگی طراحی و تولید شده است. شرکت بی ام دبلیو در مدل های قبلی خود، i3 نیز از موتور برقی استفاده کرده بود. حتی مدل i8 را نیز با موتور برقی طراحی و تولید کرده است.

بی ام دبلیو i4 با قوه محرک چهار چرخ محرک
بی ام دبلیو i4 با قوه محرک چهار چرخ محرک

مروری بر خودروی بی ام دبلیو i4

موتور برقی خودروی i4 خود مجموعه کاملی بوده و موجب می شود که خودرو از هر نظر بی نقص باشد. براساس مطالعات و تحقیقات سری 3 مدل i4 خودرویی سدان کم ارتفاع چهار بوده که می تواند با خودروی سری 3 تسلا و آئودی E -Tron GT رقابت کند. موتور مدل  E Drive 40 برقی بوده و در عقب خودرو قرار دارد و 335 اسب بخار قدرت آن بوده و موتور خودروی M40، در جلو قرار داشته و 356 اسب بخار قدرت تولید می کند. در هر دو مدل خودرو، باتری 81.5 کیلو وات ساعت کار گذاشته شده است. با خودروی بی ام دبلیو دیفرانسیل عقب می توان تا 300 مایل مسافت پیمود، این عدد در خودروی بی ام دبلیو i4 با ویژگی چهار چرخ محرک به 240 مایل مسافت تغییر می کند.

تغییرات بی ام دبلیو i4

بی ام دبلیو i4 سدان قدرتمند و هوشمندی است که می تواند با بسیاری از خودروهای هم رده خود رقابت کند. اگرچه شرکت، قیمت خودروهای  E Drive 40 و M50 را بالا اعلام کرده ولی پیش بینی می شود که قیمت این مدل خودرو نیز بخاطر ویژگی های آن بالا باشد. پیش خرید این مدل خودرو توصیه می شود و با این کار نسبت به شرایط زمانی خود جلو خواهید بود.

بی ام دبلیو i4 با موتور الکتریکی
بی ام دبلیو i4 با موتور الکتریکی

موتور، گیربکس و عملکرد بی ام دبلیو i4

در i4 متناسب با شرایط خودرو، از یک یا دو مدل موتور الکتریکی استفاده شده و در اتومبیل  E Drive 40، یک موتور الکتریکی در محور عقب کار گذاشته شده که 335 اسب بخار قدرت دارد. بنا به گفته شرکت این ماشین می تواند در مدت 5.7 ثانیه به شتاب 60 مایل در ساعت دست یابد.

در اتومبیل M50 در هر دو محور، موتور الکتریکی کار گذاشته شده که قابلیت چهار چرخ محرک، 536 اسب بخار قدرت و 586 پوند فوت گشتاور را ایجاد  می کند. هر چقدر که قدرت اتومبیل افزایش یابد گشتاور کم شده و در در نتیجه در مدت زمان کم 3.9 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت دست می یابد. اندازه رینگ چرخ ها، 18 اینچ بوده و این گزینه باعث ظاهر جذاب خودرو می شود. M50، به قوه محرکه چهار چرخ محرک و سیستم متغیر فرمان و دمپرهای تطبیقی و چرخ های 19 تا 20 اینچ مجهز است.