برای آگاهی از این که کارخانه خودروسازی لامبورگینی (Lamborghini Car Factory) در طول تاریخ با مشکلاتی مواجه بوده تا توانسته امروز به این مقام دست یابد لازم است که در مورد تاریخچه شرکت تحقیق و پژوهش کنیم.

سیر تاریخی کارخانه خودروسازی لامبورگینی

1963- 1964

تاریخچه کارخانه خودروسازی لامبورگینی به طور رسمی از 1963 شروع می شود. البته باید در زمان های دورتر از آن ریشه های تاریخی این کارخانه را جستجو کنیم. درست زمانی که فروچیو لامبورگینی طراحی و تولید شد. کارخانه خودروسازی لامبورگینی در سال 1916 متولد شد. شخصیت موسس کارخانه خودروسازی لامبورگینی قوی و استوار بود.

قبل از تاسیس این کارخانه، آقای فروچیو، مرد ثروتمندی بود و او بعد از پایان جنگ جهانی دوم، کارخانه تراکتورسازی را تاسیس کرد و اولین نقطه شروع صنعت در کشور ایتالیا بود. او تمام ثروت خود را قبل از شروع پنجاه سالگی خود گردآوری کرده بود.

آقای فروچیو لامبورگینی موسس کارخانه
آقای فروچیو لامبورگینی موسس کارخانه

زمانی که او در شصت سالگی تصمیم به تاسیس کارخانه گرفت، بسیاری از مردم او را دیوانه خطاب می کردند و تصور می کردند که این کار می تواند باعث از بین رفتن ثروت او شود بدون این که سود قابل توجهی را کسب کند.

او از اواخر سال 1963 بر روی پروژه کار کرد و توانست که زمین کارخانه را در Sant’Agata Bolognese  خریداری کند و اولین پایه کارخانه Automobili Ferruccio Lamborghini بنا نهاده شد. تجربیات او در زمینه همکاری با شرکت مختلف موجب شد که در تاسیس کارخانه از بهترین امکانات استفاده کند. کارخانه در کنار ساختمان اداری قرار داشت و فروچیو می توانست روند تولید را به خوبی زیر نظر بگیرد. اولین لامبورگینی در مدت زمان زیادی تولید شد و در نمایشگاه تورین 1963 به نمایش گذاشته شد. فروچیو همیشه نفرات مناسب را در کارخانه خود استخدام می کرد.

انجین V12 برای ماشین لامبورگینی برگزیده شد به همین دلیل فروچیو به سراغ کسی رفت که خودروهای فراری را طراحی و تولید کرده بود. او آقای Giotto Bizzarrini را در کارخانه خود استخدام کرده بود. او همیشه مهندسان آینده دار را استخدام می کرد. اولین لامبورگینی GTV350 را طراحی و تولید کرد.

طراحی و تولید لامبورگینی GT

1965 1966

کارخانه خودروسازی در این سال به دوران اوج خود رسیده بود، شرکت لامبورگینی در این دوره می توانست بهترین و زیباترین مدل ها را طراحی می کرد. در این زمان، GTZ3500, 350 Spyder توسط تورینگ و Monza 400 توسط Neri، Bonacini اولین نمونه های خودروی لامبورگینی تولید شد. شاسی خودروی خیلی عجیب و غریب بود و در نمایشگاه تورین 1965 به نمایش گذاشته شد. دو مهندس با شور و اشتیاق جوان این شاسی را طراحی و تولید کردند. این دو مهندس جوان با ایده هایی که داشتند به توسعه و گسترش این کارخانه خودروسازی کمک کردند. در این دوره بود که لامبورگینی GT طراحی و تولید شد که موتور آن 1200 لیتری 12 سیلندری بود. جعبه دنده و دیفرانسیل در یک قالب به پایه موتور متصل شده بودند.

لامبورگینی لچستر
لامبورگینی لچستر