خودروی هوندا آکورا S MDX، با موتور توربو شارژ 315 اسب بخار قدرت ایجاد می کند و تلفیق سرعت و قدرت بوده و اتومبیل زیبایی است که در بین سایر خودروها هم رده خود، زیبا و قدرتمند به نظر می رسد. هوندا NSX نوع S، 600 اسب بخار قدرت دارد و پیشرانه V6 3 لیتری با گیربکس 10 سرعته، این خودرو قدرتمند را به حرکت در می آورد. گشتاور آن 15.1 نیوتن بر متر مربع بوده و نوع موتور، DOHC V6 است.

هوندا اکورا ILX
هوندا اکورا ILX

مدل های هوندا آکورا

شاسی بلند

  • RDX
  • MDX

سدان

  • ILX
  • TLX

ابر خودرو هوندا

  • NSX Type S

حداکثرهای هوندا آکورا S

در مشخصات فنی این خودروی زیبای ژاپنی، تغییرات زیادی صورت گرفته و فضای زیادی برای قرارگیری قطعات در خودرو لحاظ شده و موتور V6  باعث وزن سنگین خودرو شده و در نهایت 4201 پوند وزن اتومبیل بوده و در مدت 4.9 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت و در 13.6 ثانیه به 104 مایل در ساعت دست می یابد. سیستم تمام چرخ محرک باعث حرکت خودرو در تمامی مسیرها می شود. خودرویی 10 سرعته بوده که بدون صدای موتور حرکت می کند.

با دور کم خودرو می تواند در بزرگراه، شتاب بگیرد. شتاب مدل هوندا TLX نوع S از آئودی S4 کمتر بوده و وزن این خودرو در مقایسه با خودروی آلمانی 300 پوند سبک تر است و در مدت 4.2 ثانیه به شتاب 60 مایل بر ساعت و در مدت 12.7 ثانیه به شتاب 110 مایل بر ساعت دست می یابد.

هوندا آکورا شاسی بلند RDX
هوندا آکورا شاسی بلند RDX

حداقل های هوندا آکورا S

فرمان این خودرو ضخیم است و سیستم تعلیق این خودرو در محور جلو کار گذاشته شده و کار کردن با فرمان این خودرو زیاد راحت نیست. نصب چرخ های 255/35R-20 Pirelli P Zero PZ4s موجب ارتفاع زیاد خودرو خواهد شد. رینگ های 20 اینچی باعث متفاوت به نظر رسیدن خودرو می شود.

مشخصات فنی هوندا آکورا S مانند روتور و کولیس باعث کاهش سرعت کمتر خودرو می شود. سیستم کنترل هوا در این خودرو نیز به کار گرفته شده و سیستم ABS لحاظ نشده و سیستم چهار چرخ محرک یکی از نقاط قوت این خودرو به شمار می رود. مدل TLX نسبت به ILX  بهتر است و امکانات رفاهی آن بیشتر است. خودرو به نحوی طراحی شده که در سرعت های بالا به جاده چسبیده و احتمال واژگونی به حداقل می رسد.

می توان چندین حالت رانندگی را در این خودرو تعریف کرد. جعبه دنده به نحوی طراحی شده که می توان چندین سرعت متفاوت را برای این خودرو مشخص کرده و استفاده کرد.