فولکس واگن کوپرا بورن (Volkswagen Cupra Born) با قدرت اسب بخار 228 اسب بخار و شعاع حرکتی 540 کیلومتر جدیدترین خودروی این شرکت است که رونمایی شد و سپتامبر امسال به تولید انبوه خواهد رسید.

نمای جلویی فولکس واگن کوپرا بورن
نمای جلویی فولکس واگن کوپرا بورن

فولکس واگن کوپرا بورن محصول جدید سئات

خودرو ساز سئات (Seat) مالک امتیاز برند کوپرا این مدل خودرو را رونمایی کرد. این خودروی  برقی نسبت به مدل قبلی ولفسبورگ با عملکرد بهتری به بازار عرضه شده است.

چراغ های جلو تیز و ورودی هوا، بزرگ طراحی شده، تا خودرو، چهره اسپرتی داشته باشد. چراغ های عقب، LED هستند تا در شب، راننده عقبی بتواند این خودرو را به راحتی تشخیص دهد. باله های عمودی خودرو، در عملکرد بهینه خودرو نقش مهمی ایفا می کند.

این خودروی الکتریکی در اندازه 16 تا 20 اینچ با 6 طرح رنگ آلیاژی عرضه شده است. عناصر آیرودینامیک موجب شده اند که رینگ های خودرو زیباتر به نظر برسند.

بدنه عقب خودرو در مقایسه با فولکس واگن ID.3 متفاوت طراحی شده و از طرح لانه زنبوری الهام گرفته شده تا ماشین شکل و فرم بهتری داشته باشد.

کابین متفاوت خودرو فولکس واگن هاچ بک

کابین این خودرو نسبت به مدل قبلی بزرگتر است. پنل نمایشی 12 اینچی مسیر را به راننده نشان می دهد. صندلی عقب یکپارچه و اسپرت هستند. دو دکمه روی فرمان یکی دیگر از وجه تمایزهای آن نسبت به خودروی فولکس واگن ID.3 است.

نمای عقبی فولکس واگن کوپرا بورن
نمای عقبی فولکس واگن کوپرا بورن

قوه محرکه خودرو فولکس واگن هاچ بک

دیفرانسیل در این مدل در محور عقب کار گذاشته شده و موتور در مدل کلاسیک با 148 اسب بخار و 310 نیوتن متر گشتاور، آن را از مدل قبلی متمایز می کند. باتری 540 کیلووات ساعت استاندارد WLTP در این خودرو کار گذاشته شده و به شتاب 0 تا 100 در مدت 8.9 ثانیه دست می یابد.

باتری بزرگ 58 کیلووات ساعت، در مدل 201 فولکس واگن کار گذاشته شده است. قدرت اضافه ای که در موتور ایجاد شده می تواند در مدت 7.3 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر  ساعت برسد.

باتری بهینه شده و خودرو می تواند 420 کیلومتر را با یک بار شارژ بپیماید.

مدل های جدید کوپرا بهینه شده و قدرت تولیدی به 228 اسب بخار افزایش یافته و شتاب خودرو از 0 تا 100 در مدت 6.6 ثانیه امکان پذیر است.

در برخی مدل های بزرگ تر، از باتری 77 کیلووات ساعت استفاده شده و خودرو می تواند تا 540 کیلومتر بر ساعت مسافت را بپیماید. البته باتری بزرگ نقطه ضعف هایی دارد و باعث حرکت کند خودرو می شود.